ضرورت هم‌افزایی در تبلیغات محیطی

ضرورت هم‌افزایی در تبلیغات محیطی

نشست هم‌اندیشی به‌منظور ارتقای بصری تبلیغات محیطی شهر کرمان در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در این نشست پیشنهاد کرد دستگاه‌های مختلف، در ایام و مناسبت‌های خاص ازجمله ماه مبارک رمضان در راستای فضاسازی مناسب بصری در شهر کرمان، با یک لوگوی واحد و در قالب یک طرح مشخص نسبت به تبلیغات محیطی اقدام کنند.

محمدعلی جوشایی با بیان این‌که این اقدام موجب هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها در تبلیغات محیطی می‌شود، گفت: این اقدام موجب می‌شود ضمن تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات محیطی در شهر، ضمن افزایش آرامش روحی و روانی شهروندان، فضای بصری شهر نیز زیبا و چشم‌نواز باشد.

وی افزود: به‌طور مثال تبلیغات محیطی مشترک در ایام ماه مبارک رمضان موجب می‌شود تا هم جنبۀ معنوی و هم جنبۀ زیبایی بصری شهر افزون شود.

وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای این اقدام است، گفت: با این اقدام در ماه مبارک رمضان فضای مطلوب و تأثیرگذاری از جهت معنوی و بصری خواهیم داشت.

جوشایی افزود: در این طرح می‌توانیم یک برند مطرح کنیم که در قالب آن در مناسبت‌ها و ایام مختلف مفاهیم قرآنی، احادیث و روایات ائمۀ اطهار علیهم‌السلام، فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وصایای شهدای معزز و مطالبی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در تبلیغات محیطی ارایه شود.

وحید نجم‌الدینی، نماینده صداوسیما استان کرمان نیز در این نشست ضمن تأیید این طرح گفت: اجرای این طرح علاوه بر هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، موجب زیبایی بصری شهر نیز خواهد شد.

وی به جمع‌خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه ثارالله اشاره کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف در واگذاری فضای تبلیغات محیطی برای تبلیغ جمع‌خوانی قرآن کریم در قالب همین طرح شد.   

مجید خواجویی، رییس بنیاد شهید شهرستان کرمان نیز ضمن تشکر از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان برای ارایۀ این طرح، بر استفاده از ظرفیت چنین طرحی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

هادی نخعی، رییس انجمن صنفی کانون‌های تبلیغاتی کرمان هم با اشاره به همکاری این انجمن در مناسبت‌های مختلف گفت: این کانون 400 تابلوی تبلیغات محیطی در اختیار دارد که تاکنون هر زمان نیاز بوده، بخشی از تابلوها در اختیار گذاشته شده است.

وی افزود: این انجمن حداقل 30 گرافیست حرفه‌ای دارد که آماده همکاری برای طراحی تبلیغات محیطی در قالب این طرح هستند.

امیر مهدی‌زاده، نماینده اداره‌کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیز ضمن استقبال از اجرای این طرح، برای همکاری در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد.

سیاوش مسلمی، معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان کرمان هم با بیان این‌که تمام ما پیکرۀ یک شهر هستیم، گفت: وقتی شخصی وارد کرمان می‌شود، در نگاه اول شهرداری ملاک ارزیابی در زیبایی محیطی قرار خواهد گرفت.

وی افزود:  برای افزایش تأثیرگذاری تبلیغات محیطی باید نام و عنوان را کنار بگذاریم.

مسلمی ادامه داد: در این راستا باید کارگروهی تشکیل شود؛ ضمن این‌که نمایندگانی هم که در این کارگروه حضور پیدا می‌کنند، تام‌الاختیار باشند.

معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به این‌که تابلوهای موجود در شهر متعلق به شخص نیست؛ متعلق به شهر است، گفت: باید با هم‌افزایی، از تابلوهای شهر به بهترین شکل استفاده کنیم.

در این نشست مقرر شد اطلس کامل فضاهای تبلیغاتی شهر کرمان توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان تهیه و در جلسۀ آینده ارایه شود.

هم‌چنین مقرر شد کارگروهی چابک متشکل از نماینده‌های دستگاه‌های مذکور تشکیل شود تا در خصوص آماده‌سازی محتوای تبلیغات محیطی اقدام کند

ارسال نظر