نمایشگاه خوشنویسی دست‌خط دو گشایش یافت

نمایشگاه خوشنویسی دست‌خط دو گشایش یافت

نمایشگاه خوشنویسی دست‌خط دو، شامل آثار خوشنویسی استاد غلام‌حسین امیرخانی، استاد مجتبی ملک‌زاده و استاد علی شیرازی گشایش یافت

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، در آیین افتتاح این نمایشگاه که عصر امروز 23 فروردین، با حضور رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و شهروندان در بوستان شهید مطهری برگزار شد، شهردار کرمان با بیان این‌که این برنامه حُسن ختام ویژه‌برنامه‌های متنوع و متعدد شهرداری کرمان تحت عنوان جشنوارۀ نوبهار کرمان است، گفت: تمام عوامل مرتبط با برنامه‌های نوبهار کرمان، در این برنامه نیز مشارکت داشته‌اند.

سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به برنامه‌های نوبهار کرمان گفت: برنامه‌های فرهنگی هنری امسال شهرداری کرمان، مورد رضایت مردم بود.

وی افزود: حُسن ختام ویژه‌برنامه نوبهار کرمان، نمایشگاه خوشنویسی دست‌خط دو با 59 اثر از سه استاد برجستۀ هنر خوشنویسی کشور است.

شهردار کرمان هم‌چنین ضمن ابراز همدردی با هم‌وطنان سیل‌زده گفت: ما با تمام توان در کنار هم‌وطنان سیل‌زده هستیم و علاوه بر کمک‌های لجستیکی و کمک‌های مالی، درصدد هستیم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری، کمک‌های مالی بیشتری برای این عزیزان فراهم کنیم.

عالم‌زاده از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه هنرمندان استان کرمان، انجمن خوشنویسان استان کرمان و مؤسسه آوای ایرانی که در برگزاری این نمایشگاه با شهرداری کرمان همکاری کرده‌اند، تشکر کرد.

جمال‌الدین مؤدب، یکی از اساتید خوشنویسی کرمان نیز در این آیین ضمن تشکر از استاد امیرخانی، استاد ملک‌زاده و استاد شیرازی، از برگزارکنندگان این نمایشگاه نیز قدردانی کرد و گفت: با حضور مهندس عالم‌زاده در شهرداری کرمان، شاهد تفاوت‌های فراوانی نسبت به گذشته در حوزۀ فرهنگ و هنر شهر کرمان هستیم.

علی شیرازی، استاد خوشنویسی نیز با بیان این‌که انجمن خوشنویسی ایران به‌عنوان یک تشکل مردمی 70‌ساله شده است، گفت: نمایشگاه دست‌خط دو که در کرمان برپا شده است، حاصل تلاش 70‌سالۀ انجمن خوشنویسان ایران است.

وی افزود: این انجمن بیش از 330 شعبه در داخل و خارج ایران دارد؛ ضمن این‌که چند دانشگاه، هنر خوشنویسی را ترویج می‌کنند.

شیرازی با بیان این‌که هنر خوشنویسی در 70‌سال پیش نزدیک به صفر بود، به پیشرفت این هنر در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اکنون در جشنواره‌های خوشنویسی، آثار به‌قدری نزدیک به‌هم هستند که در داوری آثار با مشکل مواجه می‌شویم.

وی افزود: تأثیر استاد ملک‌زاده در خوشنویسی معاصر بر کسی پوشیده نیست؛ ضمن این‌که استاد امیرخانی هم چهرۀ بی‌نظیر و اسطورۀ هنر معاصر هستند و به‌قدری شخصیت جامعی دارند که سال‌هاست به‌عنوان رییس شورای عالی خانه هنرمندان انتخاب می‌شوند.

این استاد خوشنویسی کشور در پایان از برگزارکنندگان این نمایشگاه به‌ویژه مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان تشکر کرد.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه دست‌خط دو تا 30 فروردین‌ماه 98، صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی است.

در این نمایشگاه 59 اثر از سه استاد برجستۀ هنر خوشنویسی کشور شامل استاد امیرخانی، رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و چهرۀ ماندگار هنر، استاد مجتبی ملک‌زاده، شکسته‌نویس برجستۀ کشور و اهل کرمان و استاد علی شیرازی، خوشنویس برجسته و صاحب نام کشور به نمایش گذاشته شده است.   

ارسال نظر