اجرای ویژه‌برنامه‌های فراگیر و مردمی شامل جشنواره‌ها، رویدادها و برنامه‌های صحنه‌ای و نمایشگاهی

اجرای ویژه‌برنامه‌های فراگیر و مردمی شامل جشنواره‌ها، رویدادها و برنامه‌های صحنه‌ای و نمایشگاهی

شهردار کرمان برنامه‌های نوروزی شهرداری کرمان با عنوان «نوبهار کرمان» را تشریح کرد.

جشنوارۀ «نوبهار خانواده‌ها»

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های متفاوت برای سلایق و اقشار مختلف مردم و مهمانان نوروزی شامل جشنواره‌ها، رویدادها و برنامه‌های صحنه‌ای و نمایشگاهی گفت: جشنوارۀ فراگیر و مردمی «نوبهار خانواده‌ها» شامل فستیوال باد‌بادک‌ها و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ویژه کرمان در منطقه چهار، جنب دریاچۀ جنگل قائم (عجل‌الله‌فرجه) با هدف نشاط اجتماعی و با شعار محوری «حفظ حریم خانواده و احترام به بزرگ‌ترها» به‌صورت فراخوان عمومی و به مدت هفت روز همراه با هفت برنامۀ شبانۀ صحنه‌ای با حضور چهره‌های نام‌آشنای کشور و هنرمندان مطرح استان و اهدای بیش از 500 میلیون ریال جایزۀ نقدی و غیرنقدی برگزار می‌شود.

 

جشنوارۀ «نوبهار بچه‌ها»

وی افزود: جشنوارۀ «نوبهار بچه‌ها» نیز در منطقه دو، در محدودۀ پارک ایرانیان همراه با افزایش موقت ظرفیت ست‌های ورزشی و وسایل بازی کودکان، اجرای برنامه‌های شاد ازجمله نمایش عروسکی، نقاشی برای بچه‌ها، نمایشگاه کتاب و اسباب‌بازی و نرم‌افزارهای ویژۀ کوکان و حضور چهره‌های تلویزیونی محبوب بچه‌ها از بیست‌ونهم اسفند تا سیزده فروردین 98 برگزار خواهد شد.

 

اجرای دو کنسرت رایگان با حضور دوتن از خوانندگان مطرح کشور

شهردار کرمان به اجرای دو کنسرت رایگان با حضور خواننده‌های مطرح کشور اشاره کرد و گفت: اجرای کنسرت رایگان با حضور دو تن از خواننده‌‌های مطرح کشور در پارک مادر و بولوار قدس (بولوار ترمینال قدیم) در هفتم و هشتم فروردین 98 از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری کرمان است.

عالم‌زاده افزود: جشنوارۀ «نوبهار مسافر» نیز در منطقه سه، در محدودۀ پارک مسافر همراه با اجرای برنامه‌های روزانه نمایشی و موسیقایی و با استقرار نمادهای نوروزی ازجمله دو عروسک غول‌پیکر و نصب سیاه‌چادر در کنار ایستگاه ویژۀ شهرداری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنوارۀ تخم‌مرغ‌های رنگی نیز در منطقه دو در دو بخش ویژۀ مهدهای کودک در پارک مادر و بخش مخصوص هنرمندان کرمانی در پیاده‌روی بولوار جمهوری‌اسلامی در نیمۀ دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

 

ویژه‌برنامۀ تحویل سال در پارک شهید مطهری

شهردار کرمان با اشاره به ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت ولادت حضرت علی (علیه‌السلام) در پارک شهید مطهری، از اجرای ویژه‌برنامه در هنگام تحویل سال در پارک شهید مطهری هم خبر داد و گفت: این ویژه‌برنامه با حضور اهالی شریف منطقه سه و با حضور یکی از چهره‌های هنری محبوب کشور، به‌همراه ‌برنامه‌های نوروزی شامل جُنگ شادی، اجرای موسیقی زنده، نورافشانی و برپایی غرفه‌های نمایشگاهی در هنگام تحویل سال در پارک شهید مطهری برگزار می‌شود؛ ضمن این‌که این برنامه آغازگر ویژه‌برنامه‌های متفاوت در این پارک خوهد بود که تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

عالم‌زاده افزود: پخش فیلم‌های مستند فیلم‌سازان کرمانی در سینما روباز مجموعه پارک شهید مطهری به مدت 12 شب، با همکاری انجمن سیمای جوانان و خانه هنرمندان استان، از دیگر برنامه‌های نوروزی شهرداری کرمان است.

 

نمایشگاه آثار هنری در آب‌انبار میدان گنجعلی‌خان

وی به برپایی نمایشگاه آثار هنری در آب‌انبار میدان گنجعلی‌خان، و اجرای برنامه‌های هنری ویژه در محدودۀ ضلع بازار مسگرها توسط مجریان نمایشگاه اشاره کرد و گفت: جزییات تخصصی این ویژه‌برنامه، در بروشور‌های تخصصی توسط چهار نگارخانه شهر کرمان ارائه خواهد شد.

جشنوارۀ حکاکی روی درخت‌های خشک، در منطقه یک شهر کرمان، توسط هنرمندان مطرح بومی، اجرای برنامه کارناوال نوروزی شامل موسیقی زندۀ محلی در 12 نقطۀ شهر ازجمله در هر منطقه، سه نقطه و ترجیحاً در بوستان‌های محلی و در مراکز جمعیتی مسکونی و تجاری عمق شهر و اجرای ویژه‌برنامۀ «هفت شهر» شامل اجرای هفت گروه  موسیقی سنتی از هفت شهر استان کرمان در سالن بسطامی، برای مخاطبان این‌گونه برنامه‌ها، به‌صورت رایگان و با همکاری انجمن موسیقی و خانه هنرمندان استان، از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری نوروزی بود که شهردار کرمان به آن‌ها اشاره کرد.

 

برپایی نمایشگاه فاخر سه خوشنویس برجسته و ممتاز کشور

عالم‌زاده از اجرای برنامۀ موسیقی محیطی مناسب و شاد در مبادی ایستگاهی شهر کرمان شامل فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری، با هماهنگی انجمن موسیقی و خانه هنرمندان خبر داد و گفت: حُسن ختام برنامه‌های فروردین 98، برپایی نمایشگاه فاخر سه خوشنویس برجسته و ممتاز کشور ازجمله امیرخانی، شیرازی و ملک‌پور، که از زمره برترین خوشنویسان و هنرمندان کشور هستند، خواهد بود.

وی افزود: این برنامه در نگارخانه شهید آتشی، در مجموعه احیاشدۀ پارک مطهری، به مدت هشت روز از 23 تا 30 فروردین برگزار خواهد شد.

 

استقبال و خیرمقدم به مهمانان نوروزی

شهردار کرمان در خصوص استقبال از مهمانان نوروزی نیز گفت: شهرداری کرمان در نوروز امسال ضمن استفاده از فضاهای تبلیغی و رسانه‌ای موجود، با آماده‌سازی ورودی‌های شهر از سمت جاده ماهان، جاده زرند و جاده تهران، و با  نصب خیرمقدم دوزبانۀ انگلیسی و فارسی و چهار لهجۀ کردی، لری، ترکی و عربی بر دیواره‌های سیمانی، فضای متفاوتی به‌وجود می‌آورد.

عالم‌زاده افزود: هم‌چنین در ورودی شهر از سمت جاده تهران، جاده ماهان و جاده زرند، پایگاه‌های مستقر ویژۀ شهرداری اقلام مکتوب و مصور توزیع می‌کند و در کنار سایر دستگاه‌ها متولی، به نصب اپلیکیشن جدید «کرمون من» و راهنمایی مسافران نوروزی، به روش‌های سالانۀ مرسوم اقدام می‌کند.

 

نصب 12 ایستگاه اطلاع‌رسانی «از من بپرس»

وی ادامه داد: خرید و نصب 12 کیوسک اطلاع‌رسانی زیبا و متفاوت در 10 نقطه از شهر کرمان، تحت عنوان «ایستگاه‌های از من بپرس»، تأمین نیروی انسانی و راهنماهای مجرب و مطلع، برای راهنمایی مهمانان نوروزی از دیگر اقدامات است؛ ضمن این‌که طرح راهنمایان سیار با دوچرخه و پیاده، در معابر اصلی و اماکن گردشگری، با کاور و آرم شهرداری نیز از جمله برنامه‌هایی است که در نوروز امسال به شکل منظم‌تر و منسجم‌تری در محورهای اصلی و مناطق گردشگرپذیر شهر کرمان توسط شهرداری انجام خواهد شد.

شهردار کرمان بیان کرد: چاپ بیش از 10 هزار نقشۀ راهنمای گردشگری شهر کرمان، چاپ چندین هزار دفترچۀ رهنمای اماکن تاریخی و برنامه‌های نوروز 98 شهر کرمان، چاپ پازل‌های تبلیغاتی با نمادهای شهری کرمان و چاپ بیش از 80 هزار عدد کارت‌پستال از اماکن و جاذبه‌های شهر کرمان، از دیگر اقدامات شهرداری کرمان در نوروز 98 است.

عالم‌زاده ‌ارایۀ آموزش‌های اولیه به 200 پاکبان شیفت شب، در مناطق چهارگانه و آموزش ویژه به 20 پاکبان در بافت قدیم و اماکن گردشگرپذیر و هم‌چنین هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت سامانۀ 137شهرداری کرمان برای راهنمایی مسافران نوروزی را از دیگر اقدامات شهرداری کرمان برای ارایۀ خدمات مطلوب به مهمانان نوروزی اعلام کرد.

 

طراحی زیباتر، دلنشین‌تر و روحیه‌بخش‌تر تبلیغات محیطی در سراسر شهر

شهردار کرمان با بیان این‌که نوروز امسال معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان تعداد قابل توجهی از فضای تبلیغات محیطی شهر را با طرح‌های نو و زیبا و استفاده از لوگویی واحد در سراسر شهر به پیام‌ها و نمادهای نوروزی اختصاص خواهد داد، گفت: شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های وابسته نیز در بخش تبلیغات محیطی، هماهنگ با این معاونت عمل خواهند کرد و حتی‌الامکان از نصب داربست و بنر و اقلام تبلیغ و تبریک محیطی غیرضرور و غیراستاندارد پرهیز می‌کنند.

 

برنامه‌های نوروزی آغازگر برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری در سال 98

عالم‌زاده با بیان این‌که برنامه‌های نوروزی از 27 اسفندماه 97 آغاز می‌شود و تا 23 فروردین 98 ادامه دارد، گفت: برنامه‌های ذکرشده، در واقع شروع سلسله‌برنامه‌های مدون و برنامه‌ریزی‌شده توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در سال 98 است که با ترمیم لایحۀ بودجه و با انسجام و ایجاد زیرساخت‌های به‌وجود آمده در معاونت فرهنگی اجتماعی، به ترتیب، در سال پیش رو اجرا خواهد شد.

 

افتتاح 10 پارک و بوستان در مناطق چهارگانه

عالم‌زاده به افتتاح 10 پارک و بوستان در مناطق چهارگانه نیز اشاره کرد و گفت: به‌سازی فضای سبز کنار میدان ابوالفضل (علیه‌السلام)، تقاطع فیروزآباد و باستانی پاریزی و گل‌آرایی تازه و بهاری در میدان گنجعلی‌خان، از اقدامات شهرداری منطقه یک در نوروز 98 است.

وی افزود: شهرداری منطقه دو نیز افتتاح بوستان بهارستان، واقع در خیابان بهارستان، افتتاح بوستان کمیل، واقع در خیابان کمیل، همراه با اجرای ویژه‌برنامه فرهنگی هنری، افتتاح دو بوستان در بولوار جمهوری‌اسلامی، حدفاصل پارک ایرانیان تا بولوار امام رضا (علیه‌السلام) شامل بوستان ماهان، جنب برج ماهان، و بوستان امام رضا (علیه‌السلام)، ابتدای بولوار امام رضا (علیه‌السلام) در دستور کار دارد.

شهردار کرمان به‌سازی و بهره‌برداری مجدد از پارک شهید مطهری، پارک سه‌راهی سیلو، پارک بولوار قدس، افتتاح و بهره‌برداری از پارک طلاب انتهای خیابان بهزاد، بهره‌برداری از پیاده‌راه ابوالفضل (علیه‌السلام) و افتتاح و بهره‌برداری از آب‌نمای ورودی بولوار قدس روبه‌روی شهرداری منطقه سه را از اقدامات عمرانی این منطقۀ شهری دانست.

عالم‌زاده افزود: توسط شهرداری منطقه چهار نیز بوستان پهلوان جنب یخدان پیروزی و بوستان شهید اخلاقی واقع در کوچه مسجد صفا، به بهره‌برداری خواهد رسید؛ ضمن این‌که به‌سازی ورودی شهر از سمت جادۀ ماهان، اجرای طراحی کاشی‌شکسته در دیواره‌ها و دو طرح گل‌آرایی در زیرگذر میدان پژوهش نیز از اقدامات شهرداری منطقه چهار است.

 

المان‌ها و مجسمه‌های شهری جدید

شهردار کرمان با اشاره به اجرای المان جدید، در پارک باغ‌ملی توسط شهرداری منطقه یک گفت: المان مادر، در پارک مادر، المان آیینه سفید، در بولوار جمهوری‌اسلامی، المان‌ ماهی، زیر پل فرهنگیان و المان آزادی در شهرک باهنر و هم‌چنین نقاشی دیواری نیز توسط شهرداری منطقه دو اجرا می‌شود.

عالم‌زاده افزود: شهرداری منطقه سه هم اجرای المان در قالب رویداد هنری «پنج مجسمه، پنج مجسمه‌ساز» را در دستور کار دارد؛ ضمن این‌که شهرداری منطقه چهار المان پهلوان، در بوستان پهلوان و دو آکواریوم خودروی فولکس در میدان خواجو و کیوسک تلفن قدیمی در پارک پدر را اجرا خواهد کرد.

 

سفره‌های هفت‌سین

شهردار کرمان هم‌چنین از اجرای 12 سفرۀ هفت‌سین در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: سه سفرۀ هفت‌سین در خیابان تجلی ورودی بازار مسگر، جنب گنبد جبلیه و جنب یخدان مؤیدی، توسط شهرداری منطقه یک اجرا خواهد شد.

عالم‌زاده افزود: شهرداری منطقه دو نیز سه سفرۀ هفت‌سین در انتهای بولوار امام‌جمعه، سه‌راه حمزه و چهارراه شفا اجرا خواهد کرد؛ ضمن این‌که سه سفرۀ هفت‌سین در سه‌راه سیلو، پارک شهید مطهری و پارک مسافر نیز توسط شهرداری منطقه سه اجرا می‌شود.

وی هم‌چنین از اجرای سه سفرۀ هفت‌سین در کنار دریاچۀ جنگل قائم، پارک پدر و ابتدای محله سرآسیاب توسط شهرداری منطقه چهار خبر داد.

محمدرضا احمدی

ارسال نظر