لزوم اجرای طرح مناسب گردشگری مذهبی در محدودۀ گلزار شهدا

لزوم اجرای طرح مناسب گردشگری مذهبی در محدودۀ گلزار شهدا

لزوم اجرای طرح مناسب گردشگری مذهبی در محدودۀ گلزار شهدا

IMG-20210411-WA0004.jpg

شهردار کرمان تأکید کرد:
لزوم اجرای طرح مناسب گردشگری مذهبی در محدودۀ گلزار شهدا

 

شهردار کرمان بر لزوم اجرای طرح مناسب گردشگری مذهبی در محدودۀ گلزار شهدای کرمان تأکید کرد.
به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و سایر اعضای شورا و محمدرضا حسنی‌سعدی، مدیر گلزار شهدای کرمان برگزار شد، با بیان اینکه ادامۀ اقدامات لازم در شهر کرمان در رابطه با سردار دل‌ها به‌ویژه مزار شهدا و مرقد مطهر این سردار بزرگ اسلام، باید به‌صورت کارشناسی و در سطح ملی دیده شود، گفت: در یک سال اخیر جلسات متعددی در ستاد بزرگداشت مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در رابطه با انجام فعالیت‌های لازم برای معرفی مکتب و برگزاری سالگرد شهادت سردار دل‌ها برگزار شد.
وی افزود: در راستای مصوبات ستاد بزرگداشت مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، اقداماتی ازجمله نصب یادمان‌ها، تابلوها و المان‌ها و فضاسازی شهر به‌خصوص مسیر میدان «شورا» تا موزه «دفاع مقدس» انجام شد.
شهردار کرمان همچنین به جدیت مدیران شهرداری نسبت به آماده‌سازی و مناسب‌سازی شهر کرمان در آستانۀ سالگرد شهادت سردار دل‌ها اشاره و بیان کرد: به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها، تبلیغات شهری به‌صورت ویژه انجام شد.
عالم‌زاده همچنین بیان کرد: تاکنون، هر اقدامی درخصوص معرفی، ترویج و تبلیغ مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در شهر کرمان، برعهدۀ شهرداری و سپاه پاسداران بوده و ازسوی ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر چندان کار خاصی انجام نشده است.
شهردار کرمان در پاسخ به درخواست مدیر گلزار شهدای کرمان و مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، مبنی بر تسریع و تجمیع اقدامات موردنیاز در گلزار شهدا و مرقد مطهر سردار دل‌ها، پیشنهاد داد تمام اقدامات موردنیاز از جمله توسعۀ راه‌ها، اصلاح شبکۀ معابر، تکمیل و تجهیز سرویس‌های بهداشتی، ایجاد محل اسکان موقت و پارکینگ، در قالب عقد قرارداد با مشاور ذی‌صلاح، در دستور کار قرار گیرد و به مرور انجام شود.
عالم‌زاده با بیان اینکه برای انجام تمام این اقدامات، نیازمند اصلاح بودجه هستیم، گفت: باید هرچه زودتر با انتخاب مشاور، اقدامات اجرایی طبق نظر و پیشنهاد ستاد بزرگداشت مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران شروع شود.
وی با اشاره به مجاورت گلزار شهدا با مجموعۀ پردیسان قائم(عج)، این مجموعه را از لحاظ دارا بودن ظرفیت گردشگری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: لازم است در کنار بهره‌گیری از این فضا، کارها را در چارچوب مشخص جلو ببریم و اقدامات لازم را انجام دهیم.
شهردار کرمان افزود: برای اسکان موقت زائران نیز در حال حاضر مکان‌هایی وجود دارد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود اصلاح معابر، اجرای پارکینگ و تعریض راه‌ها و مسیرهای دسترسی به گلزار شهدا و مرقد مطهر سردار دل‌ها، در اولویت قرار گیرد.
عالم‌زاده ادامه داد: برای سرعت‌بخشیدن به کارها باید چارچوب مشخصی وجود داشته باشد و در ادامه، پیاده‌راه سردار دل‌ها که از سوی مشاور ذی‌صلاح شهرداری در حال پیگیری است، اجرا شود.
شهردار کرمان در عین حال تأکید کرد: انجام اقدامات لازم و برآوردن انتظارات مردم و مسئولان درخصوص ایجاد امکانات و فضاسازی لازم در شهر کرمان با محوریت معرفی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، تنها برعهدۀ شهرداری کرمان نیست؛ بلکه این مهم باید در سطح ملی دیده شود و کارها به‌صورت کارشناسی پیش برود.

ارسال نظر