در گفت‌و‌گوی آنلاین شهردار کرمان با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو مطرح شد:

در گفت‌و‌گوی آنلاین شهردار کرمان با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو مطرح شد:

برگزاری «شهرواره ایران شهر» و «مسابقه جهانی نقاشی کودک»؛ به‌‌صورت بین‌المللی

شهردار کرمان با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، در خصوص برگزاری «شهرواره ایران شهر» و «مسابقه جهانی نقاشی کودک»، به میزبانی شهرداری کرمان، به‌صورت آنلاین گفت‌وگو کرد.
به گزارش کرمون من، شهردار کرمان با بیان اینکه شهرواره ایران شهر، رویداد ملی ویژۀ تولیدات فرهنگی‌هنری شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور با دو محور «کرونا» و «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» است، گفت: این رویداد در پنج بخش «انیمیشن‌های کوتاه»، «موشن‌گرافیک»، «فیلم کوتاه صدثانیه‌ای»، «گرافیک» شامل طراحی پوستر، بولتن، بروشور و تبلیغات محیطی و «ایده‌های خلاق نمایشی» برگزار خواهد شد.
سیدمهران عالم‌زاده افزود: با توجه به اقدامات قابل توجه شهرداری‌ها در دو حوزۀ مقابله با ویروس کرونا و همچنین شهادت سردار عزیز اسلام، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، در این رویداد رقابتی، تولیدات سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور در این دو حوزه، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این رویداد ملی با مشارکت و همکاری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران برگزار خواهد شد، از دکتر ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو درخواست کرد یونسکو نیز در برگزاری این رویداد با شهرداری کرمان همکاری کند.
شهردار کرمان به برگزاری «مسابقه جهانی نقاشی کودک» با موضوع «کرونا» نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کرمان به‌عنوان پایلوت «شهر دوستدار کودک» انتخاب شده است، در تلاش هستیم تا رویداد بین‌المللی نقاشی کودکان را نیز به میزبانی شهرداری کرمان و با مشارکت یونسکو برگزار کنیم.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو نیز در این گفت‌و‌گوی آنلاین، دو رویداد «شهرواره ایران شهر» و «مسابقه جهانی نقاشی کودک» را ابتکاری بسیار خوب دانست و گفت: هر دو رویداد با موضوع «کرونا» قابلیت برگزاری به‌صورت بین‌المللی را دارد.
حجت‌الله ایوبی با بیان اینکه در برگزاری هر دو رویداد با شهرداری کرمان همکاری خواهیم کرد، گفت: شهرداری‌های شهرهای مختلف دنیا درخصوص مقابله با کرونا، فعالیت‌های زیادی داشته‌اند؛ بنابراین، تلاش می‌کنیم ازسوی یونسکو به شهرهای جهانی یونسکو فراخوان داده شود تا هر دو رویداد با موضوع «کرونا» به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.
وی افزود: به‌زودی طرح برگزاری هر دو رویداد را به دفتر یونسکو اعلام خواهیم کرد تا علاوه بر همکاری یونسکو در برگزاری این دو رویداد، تلاش کنیم به‌صورت بین‌المللی برگزار شوند.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به ایجاد گالری مجازی و برگزاری جشنواره‌های مختلف مجازی گفت: «مسابقه جهانی نقاشی کودک» را می‌توانیم از طریق گالری مجازی یونسکو برگزار کنیم.
ایوبی همچنین گفت: یونسکو توجه ویژه‌ای به شهرها و مسایل مربوط به مدیریت شهری دارد و وجود شبکه‌های بزرگی مثل «شهرهای خلاق» و «شهرهای یادگیرنده» هم، نمونه‌هایی از توجه یونسکو به شهرهاست.
ایوبی بار دیگر با تأکید بر اینکه هر دو رویداد ظرفیت برگزاری به‌صورت بین‌المللی را دارند، گفت: در برگزاری هر دو رویداد با شهرداری کرمان همکاری خواهیم کرد.

ارسال نظر