رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان خبر داد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان خبر داد

راهنمایان گردشگری، «راهنمای سلامت شهروندی» می‌شوند

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: به‌زودی تعدادی از راهنمایان گردشگری کرمان با عنوان «راهنمای سلامت شهروندی»، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. 

محمد جهانشاهی در نشستی که با حضور مدیر کارآفرینی مرکز آینده‌نگاری و نوآوری پژوهشکده آینده‌پژوهی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مدیران انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و جامعه حرفه‌ای راهنمایان گردشگری کرمان حضور داشتند، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ازسوی شهروندان گفت: با توجه به شروع مرحلۀ دوم فاصله‌گذاری اجتماعی با عنوان فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، ضرورت دارد در برخی نقاط شهر مواردی را به شهروندان اطلاع‌رسانی کرد تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود.
وی افزود: راهنمایان گردشگری در برقراری ارتباط با مردم، توان و ظرفیت خوبی دارند؛ بنابراین، باید در چارچوب ضوابط دانشگاه علوم پزشکی، از این ظرفیت برای بهبود شرایط جامعه و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بهره بگیریم.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ادامه داد: اکنون، مردم به نوعی در در خیابان‌ها رها هستند؛ در چنین شرایطی ضرورت دارد یک‌سری موارد کلیدی که دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهد به مردم اعلام کند، از طریق راهنمایان گردشگری با اجرای طرح «راهنمای سلامت شهروندان» به مردم اطلاع‌رسانی شود.
جهانشاهی با بیان این‌که راهنمایان گردشگری در برقراری ارتباط با شهروندان توانایی خوبی دارند، گفت: در این برنامه، محتوا را دانشگاه علوم پزشکی ارایه خواهد کرد و راهنمایان گردشگری با استفاده از توان و ظرفیت خود، اطلاعات را به مردم ارایه خواهند داد.
مدیر کارآفرینی مرکز آینده‌نگاری و نوآوری پژوهشکده آینده‌پژوهی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت آگاهی‌سازی شهروندان، از این پیشنهاد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری استقبال کرد و گفت: پیش از شروع کار، باید راهنمایان گردشگری برخی آموزش‌ها را فرا بگیرند.
ابوالفضل صلواتی‌زاده افزود: راهنمایان گردشگری باید چرایی کار را بدانند تا چگونگی کار را متوجه شوند؛ بنابراین، باید مواردی ازجمله تقویت هوش هیجانی، اصول و فنون مذاکره و تاب‌آوری را فرا بگیرند.
وی با بیان این‌که هر فردی که توانایی دارد، باید در حوزۀ اطلاع‌رسانی نقش خود را ایفا کند، گفت: همه باید بدانند چگونه می‌توانند جان یک پرستار را که درگیر مقابله با ویروس کروناست، نجات دهند.
 صلواتی‌زاده در عین حال تأکید کرد: اقداماتی که انجام می‌شود، باید تأثیرگذار باشد و به سلامت روان افراد جامعه کمک کند؛ ضمن این‌که باید از انجام هر کار هیجانی پیشگیری کنیم.
در این نشست آقایان طباطبایی و خلیل‌زاده ماهانی، مدیران انجمن‌ صنفی راهنمایان گردشگری و جامعه حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان کرمان نیز ضمن ارایۀ نظرات خود، در خصوص همکاری راهنمایان گردشگری در اجرای طرح «راهنمای سلامت شهروندان» اعلام آمادگی کردند.
لازم به ذکر است؛ اولویت با آن‌دسته از راهنمایان گردشگری است که کسب‌وکار اصلی آن‌ها، راهنمایی گردشگری بوده است که با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تشکل‌های مربوط، اولویت‌بندی خواهند شد

ارسال نظر