بوستان شهید مطهری به گذر فرهنگی تبدیل می‌شود

بوستان شهید مطهری به گذر فرهنگی تبدیل می‌شود

شهردار کرمان گفت: بوستان شهید مطهری به گذر فرهنگی تبدیل خواهد شد.

به گزارش کرمان‌شهر، سیدمهران عالم‌زاده در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر، شهردار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و شهردار منطقه سه از بوستان مطهری، با بیان این‌که اگر این بوستان مورد استقبال مردم قرار گیرد، مشکلات مختلف ازجمله مسایل امنیتی آن حل می‌شود، به به‌سازی این بوستان اشاره کرد و گفت: بوستان شهید مطهری، در حال به‌سازی و زیباسازی و تبدیل به گذر فرهنگی است تا هنرمندان تولیدات هنری خود را در این بوستان عرضه کنند و مردم نیز به‌عنوان مخاطبان اصلی، از تولیدات فرهنگی هنری عرضه‌شده در این بوستان بهره ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این بازدید با بیان این‌که گذر فرهنگی در کنار رونق گرفتن بوستان تعریف پیدا می‌کند، گفت: همان‌طور که از نام گذر فرهنگی پیداست، محل رفت‌و‌آمد مردم و پاتوق هنرمندان است؛ بنابراین، با این اتفاق، مردم بیشتر از گذشته در این بوستان حضور پیدا خواهند کرد.

محمدرضا علیزاده افزود: در گذر فرهنگی، باید تولیدات فرهنگی هنری عرضه و هنرهایی چون تئاتر خیابانی و موسیقی خیابانی سامان‌دهی شود.

وی با اشاره به شناسایی هنرمندانی که علاقه‌مند به فعالیت در گذر فرهنگی هستند، گفت: هنرمندان در قالب مقررات با شهرداری تفاهم‌نامه امضا می‌کنند؛ ضمن این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این رابطه تسهیلات ارزان‌قیمت شش درصد به هنرمندان اعطا خواهد کرد.

شهردار منطقه سه نیز در این بازدید با اشاره به اقداماتی که برای زیباسازی و به‌سازی بوستان شهید مطهری در دست انجام است، گفت: در تلاش هستیم با به‌سازی و زیباسازی بوستان شهید مطهری، این بوستان به محلی زیبا و آرام برای استفادۀ شهروندان تبدیل شود.

رامین امیر مداح جمع‌آوری تیرهای بتنیِ داخل بوستان، سنگ‌فرش قسمت ورودی بوستان، کاشت گل‌وگیاه و درخت، اصلاح نیمکت‌های موجود و نصب نیمکت جدید، رنگ‌آمیزی تمام آب‌نماها و راه‌اندازی مجدد آن‌ها، سامان‌دهی دریاچه، جدول‌گذاری ورودی بوستان و به‌سازی میدان جلوی کتابخانۀ این بوستان را از جمله اقدامات در حال انجام بیان کرد و گفت: راه‌اندازی سیستم صوتی و سامان‌دهی سیستم روشناییِ این مجموعه که منجر به افزایش استقبال مردم و امنیت بیشتر آن‌ها می‌شود، از دیگر اقدامات شهرداری منطقه سه در این بوستان است.

وی افزود: با تصویب تبدیل این بوستان به گذر فرهنگی، ادامۀ کار به‌سازی و اصلاح بوستان، در راستای تبدیل آن به گذر فرهنگی انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در این بازدید بخش‌های مختلف مجموعۀ فرهنگی تفریحی بوستان شهید مطهری ازجمله کتابخانه، نگارخانه و سالن ورزشی و داشته‌ها و نیازهای آن برای تبدیل به گذر فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر