تدوین آیین‌نامه‌ای برای حمایت شهرداری از نخبگان ورزشی، هنری و فرهنگی

تدوین آیین‌نامه‌ای برای حمایت شهرداری از نخبگان ورزشی، هنری و فرهنگی

شهردار کرمان، از تدوین آیین‌نامه‌ای برای حمایت شهرداری از نخبگان ورزشی، هنری و فرهنگی خبر داد.

سیدمهران عالم‌زاده در نشست دوشنبه‌شب شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک هفتۀ وحدت و خیرمقدم به رییس جمهور محترم و هیأت همراه که به استان کرمان سفر کردند، گفت: برای این‌که در حمایت از این افراد، سازِ کار قانونی و مدون وجود داشته باشد، این آیین‌نامه به‌زودی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تدوین و به صحن شورا آورده خواهد شد.

وی هم‌چنین در پاسخ به درخواست یکی از اعضای شورا در خصوص اجرای تقاطع غیرهم‌سطح در سه‌راهی شرف‌آباد برای کاهش ترافیک گفت: اجرای تقاطع غیرهم‌سطح در این محدوده از شهر، هم پارک نزدیک آن را تخریب می‌کند و هم هزینه‌های میلیاردی دارد؛ بنابراین، با جلسات متعددی که با همکاران حوزۀ حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری داشتیم، مقرر شد در این بخش هم‌سطح‌سازی شود که شورای ترافیک استان هم آن را تأیید کرده و  این طرح با اصلاحیۀ بودجه‌ای به‌زودی به شورا فرستاده خواهد شد و در صورت تصویب طرح و تصویب ردیف بودجه در شورا، آن را اجرا خواهیم کرد.

شهردار کرمان در پاسخ به درخواست علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان مبنی بر ارایۀ گزارشی از کارهای انجام‌شده درخصوص آرامستان جدید در این دورۀ  شهرداری نیز گفت: در طراحی اولیۀ آرامستان جدید، سرانۀ فضای هر قبر ۱۸ متر در نظر گرفته شده بود که بعد از اصلاح این طرح در دورۀ جدید، اکنون به هشت متر رسیده که باز هم با استاندارد فاصله دارد، اما اصلاح طرح، موجب افزایش 2.5 برابری بهره‌وری از آرمستان شده است.

وی افزود: هم‌چنین در طرح اولیه، شبکۀ شعاعی برای قبور در نظر گرفته شده بود که برای دفن مسلمانان، اشکال شرعی دارد که  این مساله را نیز رفع کردیم.

عالم‌زاده ادامه داد: برق‌ مورد نیاز آرمستان را نیز از وزارت نیرو پیگیری کردیم، که پاسخ شرکت توزیع نیروی برق، به وزارت نیرو فرستاده شده و منتظر پاسخ نهایی هستیم.

وی گفت: آب‌رسانی به این پروژه نیز از مسیرِ پیش‌بینی‌شده ۱۰ کیلومتر بود که الان با تدابیر جدید، آب‌رسانی از مسیر سرآسیاب انجام می‌شود که هفت کیلومتر کمتر از مسیر قبلی است و اگر بتوانیم منابع آب با حفر چاه در این ناحیه ایجاد کنیم، کمک بزرگی به پروژه است.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: تأمین منابع مالی برای یک پروژه نیز مهم است که به همین دلیل در آرامستان فعلی، قبور دوطبقه و سه‌طبقه در قالب مزایده و به‌صورت چندمرحله‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، اجرای این پروژه، از آخر امسال آغاز خواهد شد و منعی برای ادامۀ کار وجود ندارد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: پروژه‌های این‌چنینی که باید از منابع مالی غیر از شهرداری تأمین منابع شوند، زمان‌برند.

وی ادامه داد: به‌زودی گزارش کاملی از کارهای انجام‌شده در خصوص این آرامستان ارایه خواهیم داد

ارسال نظر