موازی کاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی جواب نمی دهد

موازی کاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی جواب نمی دهد

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون در حوزه فرهنگی و اجتماعی نهادهای زیادی در حال فعالیت هستند، گفت : باید تلاش کنیم از موازی کاری که موجب کاهش کیفی کار و اثرگذاری مطلوب می شود به دور باشیم

به گزارش کرمان شهر آن‌لاین‌، محمدجواد فدایی در دیدار فرمانده انتظامی استان کرمان افزود:‌ باید با پرهیز از موازی کاری ها و تمرکز بر کارهای کیفی و بین بخشی ضمن هدفمند ساختن فعالیتهای فرهنگی از هدررفت زمان و سرمایه در این حوزه جلوگیری کنیم.

استاندار کرمان ضمن استقبال از اقدامات حوزه اجتماعی پلیس و با تاکید بر مشارکت در این طرح ها گفت: در زمینه برپایی یادمان های شهدا و اقدامات فرهنگی مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آمادگی کامل داریم و این کمترین کاری است که از ما بر می‌آید و به آن افتخار می‌کنیم.

سردار"رضا بنی اسدی فر" دفرمانده انتظامی استان کرمان در این دیدار گفت: شهدای عرصه نظم و امنیت به سبب نوع خاص وظایف و ماموریت های که دارند در بیشتر مواقع مظلوم واقع می شوند و واقعاً وظیفه ما به عنوان همرزمان شهدا این است که یاد و خاطره آن عزیزان را زنده نگه بداریم.

وی با اشاره به برگزاری آخرین یادواره شهدای پلیس استان طی سال ۸۸ افزود: در همین راستا در نظر داریم آئین یادواره شهدای عرصه نظم و امنیت را طی خردادماه برگزار کنیم و باید یادآور شوم از آخرین یادواره تاکنون ۱۰۰ شهید گرانقدر به شمار شهدای پلیس اضافه شده و ما مکلف به گرامیداشت یاد این عزیزان هستیم.

در ادامه این نشست معاون اجتماعی پلیس استان ضمن تشریح گزارشی از اقدامات فرهنگی اجتماعی پلیس گفت: مطالعه لایه های زیرین جرائم و آسیب های اجتماعی نشان می دهد خیلی از مسائل ناشی از کم کاری هایی در حوزه وظایف سایر ادارات و نهادهاست.

کوروش احمدیوسفی افزود: در خیلی از مواقع اگر دقیق بشویم می بینیم حتی فرد مجرم قربانی یک سری کوتاهی ها و کم توجهی هایی شده که در این رابطه وضعیت جنوب و شرق استان در حوزه سلامت روان و میزان وقوع جرائم نیازمند توجه و رسیدگی بیشتری در حوزه فعالیت های فرهنگی اجتماعی است.

وی بیان داشت: در این رابطه پلیس با توجه به نوع خاص وظایف و ماموریت ها به آمار و ارقام خاصی احاطه دارد که می توان بر اساس این ارقام میزان اثربخشی فعالیت های دیگر نهادها را ارزیابی و از آنان مطالبه گری کرد.

احمدیوسفی بیان کرد: ما در مجموعه معاونت اجتماعی یک طرح تحت عنوان شورای وفاق روستائی متشکل از اعضای شورا، دهیاران، معتمدان محلی و مسئولان انتظامی هر منطقه تشکیل داده ایم که در قالب یک کارگروه ظرفیت های توسعه و اشتغالزایی منطقه خود را بررسی و مسائل و مشکلات موجود را حل و فصل می کنند و چنانچه نیاز بود مسائل در شورای وفاق در سطوح بالاتر بخش، شهرستان و استان مطرح می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ همچنین طی ایام پایانی سال ۹۶ یک طرح اجتماعی را در مدارس شهرستان جیرفت اجرا کردیم که با تلاش های انجام گرفته به نتایج خوب و ملموسی در کاهش برخی جرائم و مسائل خاص دست پیدا کردیم که در تلاش هستیم اینگونه فعالیت ها در یک گستره وسیع تر و به شکل مطالعه شده دنبال شوند

ارسال نظر