C C V K

موزه آگیرا

درباره مکان

موزه آگیرا یکی از واحدهای مرکز پژوهش های علمی و آموشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان است که در سه طبقه با زیر بنای حدود 2000متر مربع در یک بنای تاریخی بسیار زیبا واقع شده است،این مکان در سال 1384افتتاح گردیده است و شامل شش بخش به شرح زیر می باشد.

بخش اول:گنجینه ی آگیراست که شامل اسناد، عکس ها ،کتب درسی وچاپی،فصل نامه ها و وسایل کمک آموزشی قدیمی کم نظیرمربوط به مدارس ،معلمان و دانش آموزان 120سال گذشته ی آموزش و پرورش استان کرمان می باشد.

بخش دوم:نمایشگاه دائمی اختراعات و نوآوری های دانش آموزان و معلمان است که در سیزده غرفه ی زیبا با موضوعات متنوع جهت سوق دادن افکار به سمت نوآوری ،پژوهش و اندیشیدن ایجاد شده است.

بخش سوم :مجموعه ای کم نظیر از سنگ ها،فسیل ها ،کانی ها و موجودات دریایی تاکسیدرمی  شده می باشد که در فضایی زیبا جهت بازدید علاقمندان با نمایش گذاشته شده است.

بخش چهارم:ماکت آموزشی جعرافیایی استان کرمان با عملکرد الکترونیکی و  LED های رنگی می باشد که قابلیت ها و ظرفیت های استان را به نمایش می گذارد

بخش ششم :وبگاه ویژه جستجوی اسناد و کتب درسی قدیمی موجود در موزه می باشد که پژوهشگران میتواننداز طریق آدرس www.asrketab.ir از فایل اسکن شده ی حدود ده هزار سند جهت تحقیق و پژوهش استفاده نماید.

موزه آگیرا در خیابان شهید قرنی ،کوچه شماره ی 6واقع گردیده و همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت7:30الی 13:30و در ایام نوروز از ساعت 9 صبح الی 18 عصر آماد بازدید جهت علاقمندان است.

موقعیت / اطلاعات تماس
گالری تصویر