ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی‌هنری برای تمام سلایق

ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی‌هنری برای تمام سلایق

شهردار کرمان برنامه‌ریزی در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی‌هنری برای تمام سلایق را ضروری دانست

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سيدمهران عالم‌زاده در همايش بزرگ‌داشت فردوسي که با حضور جمعي از مسئولان و دوست‌داران فرهنگ و ادب فارسی برگزار شد، افزود: اگر برای تمام اقشار جامعه برنامۀ فرهنگي داشته باشيم، به‌تدريج شاهد توسعۀ فرهنگي در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان این‌که توسعۀ عمراني از مسير توسعۀ فرهنگي محقق می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه علي‌رغم وجود امکانات و سالن‌هاي متعدد در شهر کرمان، برنامه‌هاي فرهنگي محدودی در این شهر برگزار مي‌شود.

شهردار کرمان افزود: کرمان، از نظر هويت تاريخي و فرهنگي چيزي از شهرهاي ديگر کم ندارد؛ بنابراین، اگر هر ماه برنامۀ فرهنگي داشته باشيم، تعداد قابل توجهي از مردم در برنامه‌هاي فرهنگي حضور خواهند داشت.

عالم‌زاده از انديشه‌سراي فردوسي به‌دلیل برگزاري اين همايش تقدیر و اظهار اميدواري کرد اين‌گونه برنامه‌ها کمک کند تا مردم از خانه‌هاي خود بيرون بيايند و از برنامه‌هاي فرهنگي‌هنری استفاده کنند.

وی بر توسعۀ انجمن‌ها و تشکل‌هاي فرهنگي تأکید کرد و گفت: اين توسعه باعث شکل‌گيري تقاضاي عمومي در حوزۀ فرهنگی مي‌شود؛ بنابراین، مسئولان ناگزير خواهند بود به اين تقاضاي عمومي پاسخ دهند.

لازم به ذکر است؛ همايش بزرگ‌داشت فردوسي، توسط انديشه‌سراي فردوسي و با همکاري شهرداري و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، در تالار بسطامي بوستان مادر برگزار شد

ارسال نظر