ستاد راهبردی شوراهای اجتماعی محله تشکیل می‌شود

ستاد راهبردی شوراهای اجتماعی محله تشکیل می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان از تشکیل ستاد راهبردی شوراهای اجتماعی محله با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خبر داد.

ه گزارش کرمان‌آن‌لاین، محمدعلی جوشایی گفت: در راستای شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله، ستاد راهبردی این شوراها با حضور حجت‌الاسلام علیدادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فرماندار کرمان و مدیران و معاونان اجتماعی دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات محیطی برای ثبت‌نام ساکنان محله‌های مختلف در شوراهای اجتماعی محله گفت: این شوراها پس از تشکیل، شهرداران محله را انتخاب کرده و به‌صورت قانونی مسایل محله‌ها را پیگیری می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان با اشاره به تأکید اصول هفتم و یک‌صدم قانون اساسی بر تشکیل نهادهای مردمی گفت: شوراهای اجتماعی محله تاکنون، در شهرهای تهران و مشهد تشکیل شده و شهرهای اصفهان و شیراز هم در حال تشکیل این شوراها هستند.

جوشایی افزود: با بومی کردن تشکیل شوراهای اجتماعی محله، به اساس‌نامۀ مطلوبی رسیدیم و اکنون، در مرحلۀ آغاز ثبت‌نام این شوراها هستیم.

وی با تأکید بر افزایش ضریب نفوذ دستگاه‌های مختلف ازجمله شهرداری در محله‌های مختلف شهر گفت: با توجه به این‌که آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف خودنمایی می‌کند، این شوراها می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز کمک کند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان افزود: هم‌چنین با پیش‌بینی‌های انجام گرفته، تلاش شده جنبه‌های منفی این شوراها به حداقل برسد.

ارسال نظر