حضور 2000 کودک در جشنوارۀ «نهال کوچک»

حضور 2000 کودک در جشنوارۀ «نهال کوچک»

2000 کودک از مهدهای کودک و دانش‌آموزان دورۀ اول مقطع ابتدایی، در جشنوارۀ «نهال کوچک» که به مدت سه روز در فرهنگ‌سرای کوثر برگزار شد، حضور پیدا کردند.

به گزارش مدیریت ارتباطات معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، این جشنواره به همت مدیریت اجتماعی و گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان و به مناسبت آغاز هفتۀ درخت‌کاری، با هدف آموزش کودکان به‌عنوان تأثیرپذیرترین قشر جامعه و توجه به موضوعاتی ازجمله ایجاد و حفظ فضای سبز در منزل، مدرسه و طبیعت، تفکیک زباله به‌صورت خشک و تر، نریختن زباله در کوچه، محله و خیابان وغیره برگزار شد.

از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، آموزش عملی کودکان و خارج از محیط آموزشی و ایجاد نشاط و شادابی برای کودکان و نوجوانان به‌‌عنوان آینده‌سازان جامعه بود.

هم‌چنین همزمان با برگزاری جشنواره، نمایشگاه کاردستی با مواد دورریختنی برپا شده است؛ ضمن این‌که این کاردستی‌ها توسط کودکان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره با ذوق و خلاقیت کودکانه ساخته شده‌اند.

آموزش کاشت نهال و دانه‌میوه‌ها از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره بود.

لازم به ذکر است؛ توسط مدیریت اجتماعی و گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، از ابتدای آبان‌ماه سال‌جاری تاکنون، آموزش روزانۀ گروهی و کلاسی، در مدارس، مهدهای کودک و محله‌‌های حاشیۀ شهر ارایه شده است.

ارسال نظر