وفای به عهد با ساختن فیلم

وفای به عهد با ساختن فیلم

بابک دقیقی کارگردان نام‌آشنای تئاتر کرمان اواخر سال 94 در گفت‌و‌گو با نگارنده اعلام کرد که می‌خواهد وارد عرصهٔ فیلم‌سازی شود

بابک دقیقی کارگردان نام‌آشنای تئاتر کرمان اواخر سال 94 در گفت‌و‌گو با نگارنده اعلام کرد که می‌خواهد وارد عرصهٔ فیلم‌سازی شود. او اکنون به عهد خود وفا کرده است و طی 2 سال گذشته 3 فیلم کوتاه «آوای تابستانی»، «بیدهای سرکش» و «شبانه یک سقف» را ساخته است.

 

دقیقی در مراسم اکران این سه فیلم خود در تماشاخانهٔ پارس در حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به سینما و تئاتر گفت: عوامل فیلم‌هایی را که ساخته‌ام، تماما از بچه‌های کرمان انتخاب کرده‌ام و از همه‌ٔ آنها سپاسگزارم. 
این کارگردان در گفت‌و‌گو با کرمان‌شهرهدف خود از ورود به فیلمسازی را تجربه‌اندوزی خود و تیم همراه خود دانست و ابراز داشت: اکران این 3 فیلم با نیت دریافت نظرات انتقادی و پیشنهادی دوستان بود که چنانچه ابراز نمایند، می‌تواند به اصلاح کارها بینجامد.
دقیقی که قصد دارد فیلم‌های خود را به جشنواره‌های مختلف ارسال نماید در پاسخ به این پرسش که ظرفیت بچه‌های کرمان را در تولید ژانری که کار کرده‌اید، چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: می‌توان به بچه‌های کرمان در همهٔ زمینه‌ها اطمینان کرد و تعدادی از آنها این ظرفیت را دارند که در پروژه‌های بزرگتر و پیچیده‌تر حضور یابند و به‌راحتی از عهده برآیند.
نویسنده و کارگردان شبانه یک سقف، مهمترین موانع توسعه فیلم‌سازی در کرمان را نبود سرمایه و تجهیزات دانست و تاکید کرد: برای فراهم نمودن بستر مناسب برای فیلم‌سازی در کرمان باید برای تجهیزات سخت افزاری چاره‌ای اندیشید.
او در این 3 فیلم خود، عموما از بازیگران جوان، نوجوان و سالمند کرمانی استفاده کرده که تعدادی از آنها بازیگر غیر حرفه‌ای بوده اما از عهده تجربهٔ بازیگری خوب برآمده‌اند.
بابک دقیقی در دانشگاه هنر تهران، در رشتهٔ ادبیات نمایشی درس خوانده و علاقه‌مندان تئاتر کرمان او را با «گاهی بخند دراکولا»، «لعبت بازی در نیم ترنج پته کرمان»، «وسوسه‌ای برای نیلوفران آبی»، «خاطرات عامیانه»، «رقص مادیان‌ها» و «مکبث» که عموما آثاری تجربه‌گرا و نوآور طبقه‌بندی می‌شوند، می‌شناسند.
 

رضا شمسی

ارسال نظر