ضرورت بهره‌برداریِ هرچه سریع‌تر از آرامستان جدید

ضرورت بهره‌برداریِ هرچه سریع‌تر از آرامستان جدید

ضرورت بهره‌برداریِ هرچه سریع‌تر از آرامستان جدید

IMG-20210414-WA0000.jpg

شهردار کرمان در بازدید از روند آماده‌سازی آرامستان جدید تأکید کرد:
ضرورت بهره‌برداریِ هرچه سریع‌تر از آرامستان جدید

 

شهردار کرمان از سرعت‌بخشیدن به ساخت و آماده‌سازی آرامستان جدید شهر کرمان خبر داد.
به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در حاشیۀ بازدید سرزده از روند آماده‌سازی آرامستان جدید شهر کرمان گفت: در گلبرگ اول، 9500 جای دفن اموات باید آماده شود که در فاز نخست، 4500 قبر در حال آماده‌سازی است.
وی افزود: از این تعداد، 1400 قبر پیش‌ساختۀ دوطبقه است که 1110 قبر پیش‌ساخته، در محل‌هایی که جانمایی و آماده‌سازی شده، نصب شده است.
شهردار کرمان با بیان اینکه آرامستان فعلی شهر کرمان دیگر گنجایش دفن اموات را ندارد، بر جلوگیری از آسیب رسیدن به پردیسان قائم(عج) به‌عنوان میراث ماندگار نیاکان مردم کرمان تأکید کرد و گفت: با توجه به ضرورت آماده‌سازی آرامستان جدید، برای سرعت‌بخشیدن به کار، تیم‌هایی از پنج منطقۀ شهرداری به‌همراه پیمانکاری که با برگزاری مناقصه، در محل مشغول به‌کار شده، کار دیوارچینی، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری، آسفالت، بدنه‌سازی، محوطه‌سازی و فضای سبز آرامستان در حال انجام است.
عالم‌زاده، طول جادۀ دسترسی به آرامستان جدید را 13 کیلومتر اعلام کرد و با بیان اینکه با توجه به طول جاده، نیاز است از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد، گفت: جادۀ دسترسی به آرامستان جدید، به‌طور کامل آسفالت و خط‌کشی شده و علایم ترافیکی جاده نیز در آیندۀ نزدیک نصب می‌شود.
وی به خاکبرداریِ گلبرگ دوم هم اشاره کرد و گفت: پس از تکمیل گلبرگ فعلی که در حال آماده‌سازی است، عملیات اجرایی گلبرگ دوم نیز شروع می‌شود.
شهردار کرمان افزود: با آماده‌سازی و تکمیل آرامستان جدید، شهر کرمان تا سال‌های‌سال مشکلی برای دفن اموات نخواهد داشت.
عالم‌زاده با بیان اینکه اگر حادثه‌ای رخ دهد، در آرامستان فعلی دچار بحران می‌شویم، بر آماده‌سازی و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از آرامستان جدید تأکید کرد و گفت: به همین منظور بازدیدهای منظم و دوره‌ای از روند کار در آرامستان جدید، در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر