سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان فعالیت خود را آغاز کرد

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان فعالیت خود را آغاز کرد

صبح امروز با حضور شهردار کرمان، مدیرعامل، اعضای شورای سازمان و اعضای هیأت مدیره سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان معرفی شدند.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، شهردار کرمان در این نشست که با حضور محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان و جمعی از مدیران شهرداری کرمان برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، به فعالیت مطلوب معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در سنوات گذشته، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان اقدامات قابل توجهی داشته است؛ ضمن این‌که با توجه به این‌که بیشتر کلان‌شهرهای کشور دارای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستند، از سال گذشته تصویب اساس‌نامۀ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز پیگیری شد.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: برای شکل‌گیری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، نیاز بود شورای هیأت مدیرۀ سازمان تشکیل شود که از آقایان علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان و پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خواهش کردیم این مسئولیت را به عهده بگیرند.

 

اقدامات فرهنگی، هزینه‌بریِ کمتر و بازدهیِ بیشتری دارند

شهردار کرمان هم‌چنین به سابقۀ حضورش در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اشاره کرد و گفت: علی‌رغم این‌که رشتۀ تحصیلی من فنی است، اما بر اهمیت تأثیرگذاری اقدامات فرهنگی به‌خوبی اشراف و اعتقاد دارم اقدامات فرهنگی، هزینه‌بریِ کمتر و بازدهیِ بیشتری دارند.

عالم‌زاده افزود: به همین دلیل نیز در دو سال گذشته اعتبارات حوزۀ فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان افزایش قابل توجهی یافته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دو سال گذشتۀ فعالیت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، اقدامات خوبی شکل گرفت که موجب رضایتمندی و نگاه مثبت شهروندان نسبت به شهرداری شد.

شهردار کرمان با اشاره به نوع فعالیت سازمان‌ها در ساختار شهرداری‌ها گفت: با توجه به شکل‌گیری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، قطعاً فعالیت‌ها در این حوزه باید سرعت و شتاب بیشتری بگیرد؛ ضمن این‌که انتظار می‌رود فعالیت‌های تخصصی در این سازمان افزایش یابد.

عالم‌زاده افزود: با توجه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی، مناطق پنج‌گانۀ شهرداری و معاونت‌های مختلف نیز با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همکاری کنند تا شاهد رضایت‌مندی روزافزون شهروندان باشیم.

شهردار کرمان هم‌چنین به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: قطعاً در پساکرونا، شاهد اتفاقات ناگوار در حوزۀ اجتماعی و سلامت روحی و روانی شهروندان خواهیم بود؛ بنابراین، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید با برنامه‌ریزی مناسب برای پساکرونا، شادی و نشاط را به جامعه برگرداند.

عالم‌زاده تأکید کرد: باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و سلامت و شادابی را به مردم برگردانیم.

 

اقدامات مطلوب فرهنگی هنری با تعامل دستگاه‌های مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این نشست ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: رویدادها و رخدادهای فرهنگی هنری در شهر، با تعامل دستگاه‌های مرتبط به شکل مطلوب‌تری رقم می‌خورد و هرچه تعامل نزدیک‌تر باشد، شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

محمدرضا علیزاده با بیان این‌که خوشبختانه در دو سال گذشته و با حضور مهندس عالم‌زاده به‌عنوان شهردار کرمان، این تعامل به خوبی شکل گرفته و شاهد رویدادهای خوبی در شهر کرمان هستیم، گفت: در مأموریت‌های شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها، در کنار فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی، به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم اشاره شده است؛ ضمن این‌که توسعۀ متوازن در هر شهر، نیازمند حرکت متوازن در تمام حوزه‌هاست.

وی افزود: هم‌چنین با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی، رضایت‌مندی و همراهی مردم نیز بیشتر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به شکل‌گیری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: ارتقای منابع مالی حوزۀ فرهنگی اجتماعی شهرداری و هم‌چنین تغییر در ساختار این حوزه در شهرداری کرمان، حکایت از نگاه خاص و مثبت شهردار کرمان به این حوزه دارد که می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بزند و منشأ خیر و برکت باشد.

علیزاده بر تحقیق و پژوهش در حوزۀ فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با پژوهش و برنامه‌ریزی مناسب، اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد؛ ضمن این‌‌که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این حوزه در کنار شهرداری کرمان خواهد بود.

 

ضرورت توسعۀ ورزش همکانی و ورزش محله‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و عضو شورای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که شکل‌گیری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، یکی از نیازهای مبرم در شهر کرمان بود، گفت: این سازمان می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب و با توسعۀ ورزش همگانی و ورزش محله‌ها با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و هیأت‌ها و باشگاه‌های ورزشی، نسبت به افزایش نشاط اجتماعی و سلامت شهروندان اقدام کند.

میثم پاریزی به کمبود سرانۀ ورزشی در شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: این سازمان هم‌چنین با نیازسنجی، می‌تواند کمبود فضاهای ورزشی در شهر کرمان را جبران کند.

وی به برگزاری مسابقات فوتسال شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور در سال گذشته به میزبانی شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: نگاه به ورزش درون‌سازمانی شهرداری نیز ضرورت داشت که این اتفاق در رشتۀ فوتسال در سال گذشته، به شکل مطلوبی اتفاق افتاد که از برگزارکنندگان این مسابقات تشکر می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم‌چنین بیان کرد: قطعاً سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، می‌تواند بازوی قوی برای اداره‌کل ورزش و جوانان باشد.

پاریزی اظهار امیدواری کرد با تعامل و هم‌افزایی بین این سازمان با اداره‌کل ورزش و جوانان، هیأت‌های ورزشی و باشگاه‌ها، اتفاقات مطلوبی در حوزۀ ورزش، به‌ویژه ورزش همگانی و ورزش محله‌ها در شهر کرمان رقم بخورد.

 

ضرورت برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی اجتماعی برای پساکرونا

مدیرکل بهزیستی استان کرمان هم در این نشست توجه به تربیت آحاد جامعه را ضروری دانست و گفت: متأسفانه در جامعۀ ما خلأ فرهنگی وجود دارد، اما خوشبختانه، مهندس عالم‌زاده شهردار کرمان، به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد.

عباس صادق‌زاده به دوران پساکرونا هم اشاره کرد و گفت: اکنون، برای دوران پساکرونا دربارۀ مشکلات اقتصادی گفت‌و‌گو می‌شود و دولت هم مکلف است در این رابطه تدبیر کند، اما دربارۀ مسایل و مشکلات اجتماعی کمتر صحبت می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون، شاهد افزایش اختلافات خانوادگی، افسردگی، ناسازگاری‌های خانوادگی و طلاق در جامعه هستیم؛ ضمن این‌که این مشکلات هم‌چنان رو به افزایش است؛ بنابراین، توجه به این موضوعات بسیار جدی است و برنامه‌ها را باید با این مأموریت پیش ببریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: بی‌شک، اگر برای توسعۀ انسانی برنامه‌ریزی نکنیم، هر توسعۀ دیگری بیهوده است و تا زمانی که راه و مسیر را اصلاح نکنیم، هر اقدام دیگر، بی‌نتیجه خواهد بود.

صادق‌زاده تأکید کرد: در شرایط کنونی و هم‌چنین در پساکرونا، تربیت جامعه و تربیت انسان‌ها باید به‌عنوان اقدام فرهنگی مد نظر قرار گیرد و قطعاً پس از این اقدام، هر کار فرهنگی، هنری و رفاهی، جواب خواهد داد.

وی با بیان این‌که اداره‌کل بهزیستی به‌عنوان متولی حوزۀ اجتماعی، تلاش می‌کند مسایل اجتماعی و فرهنگی را به شکل عمیق و اساسی ببیند و برای آن برنامه‌ریزی کند، گفت: در این مسیر در کنار شهرداری کرمان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خواهیم بود.

 

تبدیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به هستۀ مشارکت‌آفرین شهر کرمان

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که شکل‌گیری این سازمان را در یک‌صدسالگی تشکیل شهرداری کرمان به فال نیک می‌گیریم، گفت: امیدواریم بتوانیم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را به هستۀ مشارکت‌آفرین در شهر کرمان تبدیل کنیم.

محمد جهانشاهی آموزشِ فرهنگ شهروندی، افزایش مشارکت‌پذیری و سلامت روح و جسم شهروندان را ازجمله برخی برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان دانست و گفت: امیدواریم با تیم جوان و متخصصی که در این سازمان مشغول به فعالیت هستند، بتوانیم اتفاقات خوبی را در شهر کرمان رقم بزنیم.

لازم به ذکر است؛ در این نشست، با احکام جداگانه ازسوی شهردار کرمان، آقایان محمدرضا علیزاده، عباس صادق‌زاده و میثم پارزی، به‌عنوان اعضای شورای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان معرفی شدند.

هم‌چنین آقایان سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان، به‌عنوان رییس هیأت مدیره سازمان، محمد جهانشاهی با حفظ سمت، به‌عنوان عضو و رییس سازمان و محمدعلی جوشایی به‌عنوان عضو هیأت مدیره سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان معرفی شدند.

محمدرضا احمدی

ارسال نظر