شهردار کرمان: از ایده‌های نو در حوزۀ شهری حمایت می‌کنیم

شهردار کرمان: از ایده‌های نو در حوزۀ شهری حمایت می‌کنیم

رویداد شتاب ایده‌های نو در حوزۀ صنایع و خدمات نوآور شهری، با معرفی ایده‌های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، در این رویداد، سه ایدۀ «دور نریز»، «تاکالا» و «تبلیغات متحرک»، به ترتیب به‌عنوان ایده‌های اول تا سوم انتخاب شدند.

به این رویداد، حدود 40 ایده ارایه شده بود که از این تعداد، 11 ایده به نام‌های «بای بنزین»، «MAT» (مهندسی تخریب)، «مهر» (مدیریت هوشمند روشنایی)، «تاکالا» (قبل از انقضاء ارزان بخر)، «اتوران»، «نوران»، «ننجون»، «دور نریز»، «آسان‌ساز»، «مکانیزه‌کردن جمع‌آوری زباله» و «تبلیغات متحرک» به مرحلۀ نهایی راه پیدا کردند.

حمایت از ایده‌های نو

شهردار کرمان در آیین افتتاحیۀ این رویداد با بیان این‌که از ایده‌های ناب و جدید استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف شهری حمایت می‌کنیم، گفت: سرعت رویدادها در عرصه‌های شهری بسیار زیاد شده و نظام سنتی جای خود را به تکنولوزی و فن‌آوری‌های جدید داده است؛ بنابراین، در عصر تکنولوژی، نمی‌توان شهرها را با سازِکار سنتی اداره کرد.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: مردم نیز به تکنولوژی‌های جدید نیاز دارند؛ به همین دلیل ناگزیر هستیم که با تکنولوژی جدید همراه شویم.

وی ادامه داد: همراه شدن با تکنولوژی و فن‌آوری‌های جدید، هوشمندسازی شهرها را به‌دنبال دارد.

شهردار کرمان با بیان این‌که شهر هوشمند، یکی از کلیدواژه‌هایی است که به‌صورت مداوم تکرار می‌شود و شهرهای موفق دنیا به این سمت حرکت کرده‌اند، نقش استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و ایده‌پردازها را در عرصۀ تکنولوژی‌های نوین بی‌بدیل دانست و گفت: در حوزه‌های مختلف شهری به ایده‌های جدید و خلاقانه نیاز داریم.

عالم‌زاده افزود: در حوزه‌های خدمات شهری ازجمله تفکیک زباله، جمع‌آوری زباله، پاک‌سازی شهر وغیره باید از ایده‌های نو که منجر به ارایۀ خدمت بهتر، مطلوب‌تر و با هزینۀ کمتر به مردم می‌شود، استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که حوزۀ حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از حوزه‌های پیشرو در دنیا مطرح است، افزود: استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده‌اند و ایده‌ها و طرح‌های جدیدی ارایه می‌دهند؛ بنابراین، حمل‌ونقل در حوزه‌های بار و مسافر در شهرها، توسعه یافته است.

شهردار کرمان در ادامه، از راه‌اندازی خانه کسب‌وکار در قالب فرهنگ‌سرای کارآفرینی خبر داد و گفت: این فرهنگ‌سرا به‌عنوان مرکزی به مسایل مختلف ازجمله آموزش، کارآفرینی و ایده‌پردازی می‌پردازد.

عالم‌زاده افزود: آنچه برای ما حائز اهمیت است، حضور پُررنگ و فعال نخبگان و دانشجویان در این رویدادها و عرصه‌های مختلف شهری است و ما نیز از ایده‌های نو و کارآمد حمایت می‌کنیم.

شهردار کرمان هم‌چنین از برگزارکنندگان این رویداد، به‌ویژه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تقدیر کرد.

مؤسس مرکز تخصصی کارآفرینی و کسب‌وکار کارمانا  نیز در این آیین از شهردار کرمان به‌دلیل حمایت در این این‌گونه رویدادها قدردانی کرد.

رؤیا اسدی هم‌چنین خواستار برگزاری این رویدادها به‌صورت مستمر و سازمان‌یافته شد تا به نتایج مثبتی در حوزه‌های مختلف تکنولوژی در عرصه‌های شهری برسد.

محمد جهانشاهی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان در آیین اختتامیۀ این رویداد با اشاره به یک‌صدسالگی شهرداری کرمان گفت: بیش از 300 خدمت توسط شهرداری کرمان ارایه می‌شود که متأسفانه بخش زیادی از این خدمات، هنوز به شکل سنتی است.

وی افزود: اگرچه تغییر رویکرد از سیستم سنتی به سمت سیستم‌های نوآور و جدید در مدیریت شهرداری کرمان وجود دارد و کارهای مطلوبی هم در این زمینه انجام شده، اما مدیریت شهری از سیستم خدمت‌دهی راضی نیست.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان ضمن تقدیر از دستگاه‌هایی که در برگزاری این رویداد همکاری کرده‌اند، گفت: امیدوارم رویدادهایی از این‌دست همواره تکرار شود؛ ضمن این‌که ایده‌های برتر مورد حمایت قرار گیرند تا شاهد خدمت‌دهی مطلوب‌تر در سیستم مدیریت شهری باشیم.

محمدرضا احمدی

ارسال نظر