مناسب‌سازی معابر منتهی به مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در اولویت است

مناسب‌سازی معابر منتهی به مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در اولویت است

شهردار کرمان گفت: مناسب‌سازی معابر منتهی به مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، در اولویت قرار خواهد گرفت

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده، در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه کودکان با نیازهای ویژه (استثنایی) حضرت مریم سلام‌الله‌علیها، با بیان این‌که تلاش شهرداری بر این است تا معابری که افراد ناتوان جسمی از آن‌ها عبور می‌کنند، به‌سازی شود، به تشکیل ستاد مناسب‌سازی معابر شهر کرمان اشاره کرد و از رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی، مدیران و معلمان مدارس استثنایی و والدین این افراد خواست معابر محل عبور و مرور این‌گونه افراد را اعلام کنند تا مناسب‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: انتخاب دبستان کودکان استثنایی حضرت مردم سلام‌الله‌علیها برای برگزاری آیین بازگشایی مدارس هم، در راستای اهتمام مدیران شهرداری کرمان به بهبود وضعیت شهر برای افراد ناتوان جسمی حرکتی است.

شهردار کرمان هم‌چنین با بیان این‌که خداوند افرادی را که دوست دارد، برای کارهای سخت‌تر انتخاب می‌کند، زحمات معلمان مدارس استثنایی را ارج نهاد و گفت: این‌که شما به‌عنوان معلمان این‌گونه مدارس انتخاب شده‌اید، یعنی مورد توجه خداوند قرار دارید و از این جهت باید شکرگزار خدا باشید.

عالم‌زاده به روز اول مهر و بازگشایی مدارس هم اشاره کرد و ضمن گرامی‌داشت شروع بهار تعلیم و تربیت گفت: شور و نشاط بچه‌هایی که امروز به مدرسه می‌روند، چشم‌نواز است.

وی افزود: حضور بچه‌ها، شادی و انرژی مضاعفی به ما می‌دهد تا بیشتر برای آن‌ها تلاش کنیم.  

مهران باهری، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان هم در این آیین، بازگشایی مدارس را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اجتماعی کشور دانست.

وی هم‌چنین گفت: 4076 دانش‌آموز استثنایی در 97 مدرسه و 568 کلاس درس در استان کرمان، مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان استثنایی گفت: من و همکارانم با خود عهد بسته‌ایم که به تمام دانش‌آموزان استثنایی در هر نقطه‌ای که از استان کرمان باشند، خدمت‌رسانی کنیم.

لازم به ذکر است؛ در پایان این آیین، از معلمان و دست‌اندرکاران مدرسه حضرت مریم سلام‌الله‌علیها و هم‌چنین از والدین فعال در مدرسه، با حضور شهردار کرمان تقدیر شد.

هم‌چنین نمایشگاه دفاع مقدس این مدرسه با حضور شهردار کرمان افتتاح شد.

 

 

 

ارسال نظر