صبح امروز برگزار شد

صبح امروز برگزار شد

آیین تکریم از محمدعلی جوشایی و معارفۀ محمد جهانشاهی به‌عنوان سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی

صبح امروز برگزار شد؛

آیین تکریم از محمدعلی جوشایی و معارفۀ محمد جهانشاهی به‌عنوان سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی

 

آیین تکریم و معارفۀ معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، صبح امروز با حضور شهردار کرمان، معاونان شهردار، شهرداران مناطق، جمعی از مدیران شهرداری و کارکنان معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، آیین تکریم از خدمات محمدعلی جوشایی، که پیش از این مسئولیت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان را بر عهده داشت و معارفۀ محمد جهانشاهی، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان برگزار شد.

سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در این آیین با تأکید بر این‌که علاوه بر فعالیت در حوزه‌های عمرانی و خدماتی که لازمۀ زندگی در شهر است، باید برای کالبد و روح و روان شهر هم فکر کرد که این مهم در حوزۀ فرهنگی اجتماعی رقم می‌‌خورد، گفت: در حوزۀ فرهنگی اجتماعی، علاوه بر برنامه‌ریزی برای آینده، باید به‌صورت مستمر نیز در این حوزه فعالیت کرد.

 

برگزاری جشنوارۀ 30 روزۀ تابستان کرمان، کاری پیچیده و دشوار

شهردار کرمان با بیان این‌که با توجه به اهمیت حوزۀ فرهنگی اجتماعی، از آقای جوشایی درخواست کردم در این حوزه کمک کنند، گفت: قرار بود ایشان به مدت یک‌سال با شهرداری همکاری کنند، اما به‌دلیل جشنواره‌های نوبهار کرمان و تابستان کرمان، همکاری آقای جوشایی بیش از یک‌سال ادامه پیدا کرد و طی این مدت، ایشان همواره اصرار داشتند تا این حوزه به یک فرد توانمند دیگر سپرده شود.

عالم‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در دورۀ اخیر گفت: طی این مدت فعالیت‌های مهم زیربنایی ازجمله تشکیل شوراهای اجتماعی محله، شبکۀ شهروندی و افزایش خانه‌های فرهنگی مشارکتی در دستور کار قرار گرفت؛ ضمن این‌که جشنواره‌های فصلی شامل نوبهار کرمان و تابستان کرمان نیز برگزار شد که رضایت مردم و مسئولان را جلب کرد.

وی افزود: گاهی برای برگزاری یک برنامه یا همایش یک‌روزه، شش‌ماه برنامه‌ریزی می‌کنند، اما علی‌رغم فرصت محدود برای برنامه‌ریزی، دو جشنوارۀ نوبهار کرمان، به مدت 20 روز و تابستان کرمان، به مدت 30 روز برگزار شد که کار خیلی دشوار و پیچیده‌ای بود، اما با تجربۀ آقای جوشایی، این دو جشنواره به شکل مطلوبی برگزار شد.

شهردار کرمان از سایر همکارانش در شهرداری و حامیان دو جشنوارۀ نوبهار کرمان و تابستان کرمان نیز تقدیر کرد و گفت: همکاری سایر همکارانم در شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی، مؤسسات همکار و حامیان مالی نیز موجب شد این دو جشنواره به شکل خوبی در شهر کرمان رقم بخورد.

عالم‌زاده در خصوص شوراهای اجتماعی محله نیز با اشاره به این‌که با شکل‌گیری این شوراها، ادارۀ امور شهر به مردم واگذار می‌شود، گفت: شبکۀ شهروندی نیز موجب افزایش ضریب نفوذ شهرداری بین مردم می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

ضرورت تعامل بیشتر با دستگاه‌های فرهنگی هنری

شهردار کرمان با بیان این‌که اقدامات انجام گرفته در حوزۀ فرهنگی اجتماعی شهرداری، تازه شروع راه است، گفت: ضرورت دارد فعالیت‌ها در این حوزه روزبه‌روز افزایش یابد که دست‌یابی به این مهم نیاز به همراهی سایر دستگاه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دارد.

عالم‌زاده افزود: هماهنگی سایر دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی، نیاز به یک شورای راهبردی داشت؛ ضمن این‌‌که باید تقویم جامع فرهنگی، اجتماعی و هنری شهر کرمان تدوین شود که این اقدامات توسط شورای راهبردی به دبیری آقای جوشایی اتفاق خواهد افتاد.

وی هم‌چنین ضمن تقدیر از زحمات آقای جوشایی در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، از دکتر محمد جهانشاهی، به‌عنوان یکی از مدیران سرشناس و توانمند کرمان نام برد و گفت: با شناختی که از آقای جهانشاهی دارم و با توجه به تجربۀ مضاعفی که ایشان در حوزۀ گردشگری دارند، قطعاً حوزۀ فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان مسیر خود را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

شهردار کرمان با بیان این‌که دکتر جهانشاهی، تاکنون دبیر ستاد گردشگری شهرداری هم بودند، گفت: ایشان طی این مدت تعامل و همکاری مطلوبی با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری داشتند که این موضوع می‌تواند کمک کند تا آقای جهانشاهی کارها را با سرعت بیشتری ادامه دهد.

 

ضرورت بازتاب فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری

محمدعلی جوشایی، مشاور شهردار در امور فرهنگی و اجتماعی و دبیر شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان و معاون پیشین فرهنگی اجتماعی شهردار نیز در این آیین ضمن تقدیر از معاونان شهردار و شهرداران مناطق که طی این مدت همکاری مطلوبی با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری داشته‌اند، گفت: علی‌رغم ابزارهایی که شهرداری در اختیار دارد، فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری بازتاب مناسبی ندارد و مردم به‌درستی مجموعۀ شهرداری را نمی‌شناسند.

وی افزود: شهرداری، دستگاهی خوب و شایسته و در شهر منشأ اثر است، اما متأسفانه ضریب نفوذ شهرداری در جامعه کم است که برای این منظور سه راهبرد اصلی در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در دستور کار قرار گرفت.

مشاور شهردار و دبیر شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان با بیان این‌که با توجه به جمعیت شهر کرمان، این شهر نیازمند 30 خانۀ فرهنگ است، گفت: از آن‌جاکه راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ، برای شهرداری به‌تنهایی میسر نیست؛ بنابراین، راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ مشارکتی در دستور کار قرار گرفت که طی این مدت دستورالعمل راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ به‌صورت مشارکتی تدوین و با برخی از مؤسسات نیز برای این مهم مذاکره شده است.

جوشایی شبکۀ شهروندی را از دیگر موارد مهم برنامه‌ریزی‌شده در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان برشمرد و گفت: براساس آنچه که پیش‌بینی شده، باید 150 هزار نفر از شهروندان کرمانی به این شبکه بپیوندند تا ضریب نفوذ شهرداری در جامعه افزایش قابل ملاحظه‌ای یابد.

وی افزود: هم‌چنین سازِکار شوراهای اجتماعی محله نیز باید اصلاح می‌شد که این مهم اتفاق افتاد.

 

شهرداری کرمان، بازیگر اصلی حوزۀ فرهنگی اجتماعی در شهر کرمان

محمد جهانشاهی، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان نیز در این آیین گفت: خوشبختانه شهرداری کرمان همان‌گونه که در حوزۀ عمرانی و خدماتی، پُرقدرت‌ترین دستگاه است، در حوزۀ فرهنگی اجتماعی نیز بازیگر اصلی، شهرداری کرمان است.

وی با تأکید بر پرداختنِ بیشتر به حوزۀ فرهنگی اجتماعی گفت: شهر کرمان هیچ شانسی ندارد؛ مگر این‌که حوزۀ فرهنگی اجتماعی، به‌صورت فنی و کارشناسی، مسیر خود را طی کند.

جهانشاهی هم‌چنین افزایش سرمایۀ اجتماعی شهرداری را ضروری دانست و بر پرداختن به این موضوع تأکید کرد.

 

 

 

ارسال نظر