تقدیر از برگزاری شایستۀ جشنوارۀ شهروندی تابستان کرمان

تقدیر از برگزاری شایستۀ جشنوارۀ شهروندی تابستان کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان، عصر یک‌شنبۀ هفتۀ جاری در محل خانه شهر برگزار شد

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، در این نشست منصور ایرانمنش، عضو شورا، از شهردار کرمان خواست بخشنامه‌ها، نحوۀ محاسبات، نحوۀ صدور پروانه ساختمانی و پرداخت عوارض شهری را در سایت شفافیت شهرداری ارائه و مطالبات شهروندان در این زمینه پاسخ داده شود.

وی هم‌چنین تفکیک زباله از مبدأ را از خدمات ذاتی شهرداری دانست و گفت: اما این کار تاکنون، به‌صورت مقطعی انجام شده است.

ایرانمنش با بیان این‌که دستگاه بازیافت بارها به‌روزرسانی شده است، افزود: پیشنهاد می‌شود ضمانت خدمات و اجرای شرکت موردنظر هم ازسوی شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

رامین ارجمند کرمانی، نایب‌رییس شورا نیز با اشاره به آتش‌سوزی تعدادی از درختان بولوار زغال‌سنگ اظهار داشت: شهرداری جهت رفع تبعات اجتماعی این حادثه، گزارشی از دلائل آن ارائه دهد.

وی با اشاره به بازدید از منطقه گفت: با وجود این‌که املاک منطقه تفکیک و واگذار شده، اما آتش گرفتن درختان واقع در این املاک، شبهاتی ایجاد کرده که ضروری است شهرداری کرمان طی گزارشی به شورا، به شفافیت موضوع کمک کند.

در ادامه، رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به صورت‌جلسۀ ارسالی شورای فرهنگ عمومی به شورای اسلامی شهر گفت: در این صورت‌جلسه، شورای فرهنگ عمومی در گزارشی مبسوط از شهرداری کرمان به‌دلیل برگزاری شایستۀ جشنوارۀ شهروندی تابستان کرمان تقدیر کرد.

محمد فرشاد با تقدیر از زحمات مدیران و کارکنان شهرداری در رفع مشکلات شهروندان افزود: طرح‌های در دست اقدام شهرداری در کمیسیون‌های تخصصی شورا در دستور کار قرار گرفته و به‌طور مطلوب پیش می‌رود.

احمد حسن‌زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورا نیز با اشاره به برگزاری جلسۀ شورای فرهنگ عمومی استان گفت: هشت کمیته ازجمله کمیتۀ فرهنگی و اجتماعی شورای فرهنگ عمومی، به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تشکیل شده است.

وی که به نمایندگی از شورای اسلامی شهر کرمان در این جلسه شرکت کرده است، از سامان‌دهی ستادهای مردمی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی عید تا عید خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌چنین عملکرد شهرداری کرمان در ارایۀ برنامه‌های فرهنگی مورد ارزیابی و توافق کمیته‌های هشت‌گانه قرار گرفت و از تلاش‌های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در برگزاری شایستۀ جشنوارۀ شهروندی تابستان کرمان، «بیست تا بیست»، با تأکید بر رعایت شئونات اسلامی، تقدیر شد.

هم‌چنین علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا از تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان علوم پزشکی، محیط زیست، شهرداری و استانداری خبر داد و گفت: مقرر شد تا یک ماه آینده گزارشی از روند جمع‌آوری و دفن پسماندهای عفونی آماده و در حضور استاندار و مدیران ارشد حوزۀ سلامت، ارائه شود.

وی با اشاره به انجام نوسازی سایت بازیافت زباله در آینه‌ای نزدیک گفت: آلودگی محیط زیست، افزایش زباله‌گردها و هجوم سگ‌های بی‌صاحب از تبعات معضل زباله در کرمان است.

خدادادی با بیان این‌که نحوۀ پرداخت در قرارداد بین شهرداری کرمان و دانشگاه اصفهان نیز به‌ طور کامل تشریح شده است، افزود: در قراردادی با دانشگاه اصفهان به‌عنوان مرکزی علمی و پژوهشی، 300 تن زباله در کرمان به کود کمپوست تبدیل می‌شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا هم‌چنین از واگذاری پناهگاه سگ‌های بی‌صاحب به انجمن حمایت از حیوانات خبر داد و گفت: طی توافق انجام‌شده، شهرداری بابت هر قلاده سگ، 80 هزار تومان برای نگهداری، عقیم‌سازی و درمان سگ‌ها، به انجمن حمایت از حیوانات پرداخت می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به بررسی تبصره دو ماده 29 قانون نوسازی در این کمیسیون گفت: اجرای این قانون ازسوی شهرداری ضروری است.

خدادادی خواستار ارایۀ پیشنهاد مستند و منطقی شهرداری در این رابطه به شورا شد و گفت: عده‌ای علی‌رغم اخذ پروانه ساخت، سال‌ها بنای خود را رها کرده و شهر را با مشکل مواجه کرده‌اند.

وی افزود: این قانون بارها ازسوی دیوان عدالت اداری مورد تأکید قرار گرفته لازم‌الاجراست.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا هم‌چنین با بیان این‌که پیمان‌کار زیرگذر گنبد جبلیه سال‌ها از شهرداری طلب‌کار است، افزود: برای پرداخت بدهی این پیمان‌کار، پیشنهادی مبنی بر تهاتر با پروانه ساختمانی به قیمت سال عقد قرارداد (94) ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت.

فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز حل معضل زباله‌ها را خدمتی به شهروندان دانست و گفت: معضل زباله‌ها در کرمان که هربار نیمه‌کاره رها شده بود، این‌بار در آستانۀ حل شدن است.

وی با بیان این‌که پیمان‌کار مذکور تجربۀ موفقی داشته و روند کار در شهرداری نیز کارشناسی شده است، افزود: لازم است در پیشنهاد شهرداری، شروط مشخص شود و ضمن بررسی اجرای تعهدات و ضوابط، اعضای شورا نیز بر فرآیند اجرای کار نظارت داشته باشند.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز با اشاره به وجود نخاله‌های ساختمانی در محورهای مواصلاتی شهر کرمان گفت: نخاله‌های ساختمانی، منظر شهر و محورهای گردشگری کرمان را تهدید کرده و به معضل دیگری برای این شهر تبدیل شده است.

وی پیشنهاد داد طی فرآیندی، نخاله‌های ساختمانی به پنل تبدیل شوند.

هم‌چنین زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا از بررسی آیین‌نامۀ نام‌گذاری معابر عمومی خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از اِعمال سلیقۀ فردی و استفادۀ بهتر از نظر کارشناسان و اساتید دانشگاه، برخی بندهای ایت آیین‌نامه اصلاح شد.

وی با اشاره به وضعیت نامشخص آرامستان هنرمندان در سال‌های اخیر گفت: هم‌چنین ضروری است آیین‌نامه‌ای برای تدفین هنرمندان تدوین شود.

لری ضمن پیشنهاد به شهردار در رابطه با توجه به آثار هنری هنرمندان در همۀ رده‌ها گفت: هنرمندان بومی به‌ویژه هنرمندان گمنام، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا برگزاری مجدد سمپوزیوم مجسمه‌سازی را با مشارکت نهادهای دیگر خواستار شد و گفت: آثار هنری مورد استفاده در سطح شهر کرمان، مورد قضاوت آیندگان قرار خواهد گرفت.

فاطمه آرا

ارسال نظر