برگزاری رویداد حافظۀ چوب با حضور 16 مجسمه‌ساز

برگزاری رویداد حافظۀ چوب با حضور 16 مجسمه‌ساز

با حضور شهردار کرمان، رویداد حافظۀ چوب آغاز شد

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در آیین افتتاح این رویداد با اشاره به این‌که فضای سبز شهر عملکردهای زیادی دارد، گفت: تثبیت خاک، کنترل آلایندگی محیط و تصفیه هوا، ازجمله کارکردهای فضای سبز شهر محسوب می‌شود، اما نقش مطلوب فضای سبز، ایجاد روحیۀ نشاط و شادابی در شهروندان است.

وی نقش هنر در روند تکامل اجتماعی را با اهمیت دانست و گفت: رویداد هنری حافظۀ چوب، اتفاق مطلوبی در حوزۀ فضای سبز است.

عالم‌ز‌اده افزود: این رویداد در واقع تلفیقی از هنر و زیبایی است که با حضور هنرمندان و با استفاده از درختان و فضای سبز، در حال برگزاری است.

شهردار کرمان ادامه داد: این اقدام بیانگر کارکرد اجتماعی درختان و فضاهای سبز است.

عالم‌زاده با بیان این‌که کارکرد اجتماعی درخت و خاطرۀ جمعی که درخت برای مردم می‌سازد، بسیار حائز اهمیت است، گفت: برپایی رویداد هنری حافظۀ چوب، می‌تواند در شناساندن این نوع کارکرد درخت به مردم، نقش داشته باشد.

وی بر ضرورت حفاظت از این خاطره جمعی تأکید کرد و گفت: امیدواریم این رویداد هنری نهادینه شود و هرسال شاهد برگزاری این‌گونه برنامه‌ها با حضور هنرمندان و مردم باشیم.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان و دبیراجرایی سمپوزیوم رویداد حافظه چوب نیز در این آیین گفت: توجه و اهمیت به رویدادهای فرهنگی و هنری در کنار اقدامات عمرانی، نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت جامعه دارد.

عماد محسنی تکلو افزود: درخت، یک عنصر طبیعی در فضاهای شهری محسوب می‌شود که در کنار زیبایی‌بخشی به فضای شهری، موجب مطبوع شدن هوا نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در تاریخ نیز این عنصر طبیعی نقش مهمی دارد و در واقع درخت در کنار همۀ مؤلفه‌های شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین، باید در حفاظت از آن تلاش کنیم.

محسنی تکلو در خصوص رویداد هنری حافظه چوب گفت: در این راستا هنرمندان در قالب یک فراخوان، طرح‌های خود را ارائه دادند و قرار است 16 هنرمند طرح‌های خود را طی یک هفته در قالب سمپوزیوم، روی 16 درخت اجرا کنند.

وی با اشاره به این‌که زمان ارسال طرح‌ها به دبیرخانه، ۲۰ خردادماه ۱۳۹۸و انتخاب آثار، ۳۰ خردادماه ۱۳۹۸ بود، گفت: این رویداد از 22 تا 28 تیرماه با حضور هنرمندان و مردم برگزار می‌شود.

محسنی‌تکلو افزود: در آیین اختتامیه، به طرح برگزیدۀ رویداد جایزۀ ویژۀ «درویش‌خان» اعطا می‌شود.

ارسال نظر