ضرورت همکاری دستگاه‌های مربوط با شهرداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی

ضرورت همکاری دستگاه‌های مربوط با شهرداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تأکید کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط با شهرداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و تفریحی ضرورت دارد

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، حسن علیدادی سلیمانی در دیدار شهردار کرمان با وی، برنامه‌محوری را یکی از عوامل مهم برای شادابی مردم دانست و گفت: شهرداری کرمان باید در این خصوص ریل‌گذاری کند تا شهرداران بعدی نیز این مسیر را ادامه دهند.

وی هم‌چنین با اشاره به جشنوارۀ «تابستان کرمان»، «20 تا 20»، از شهردار کرمان خواست در برپایی کنسرت‌ها توجه جدی شود تا فضا برای افراد فرصت‌طلب و سودجو فراهم نشود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: بودجۀ شهرداری کرمان زیاد نیست، اما خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی در شهر کرمان هستیم.

علیدادی سلیمانی ضمن تقدیر از تلاش‌های شهردار کرمان برای زنده کردن شهر و شادابی شهروندان گفت: شادابی مردم، نمای ظاهری یک شهر است.

وی افزود: زیبایی معماری ساختمان‌ها و فضاهای سبز نیز می‌تواند در شادابی مردم نقش مؤثری داشته باشد که خوشبختانه شاهد همت خوب شهردار در خصوص احیا و زیباسازی فضای سبز به‌ویژه در بولوار جمهوری‌اسلامی و زیباسازی معابر و معماری ساختمان‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بر توجه ویژۀ شهردار کرمان به احیای بافت تاریخی و قدیم شهر تأکید کرد و گفت: در این زمینه باید در حد امکان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی استفاده از ظرفیت واحدهای صنفی برای بازسازی و زیباسازی بافت قدیم شهر با طراحی و  نظارت شهرداری نیز تأکید کرد.

 

رونق گردشگری شهری با برگزاری جشنوارۀ تابستان کرمان

شهردار کرمان نیز در این دیدار با اشاره به جشنوارۀ تابستان کرمان که از 20 تیرماه تا 20 مردادماه برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، هنری، تفریحی و ورزشی اجرا خواهد شد.

سیدمهران عالم‌زاده با بیان این‌که برگزاری این جشنواره نیازمند حمایت و همکاری دستگاه‌های مختلف است، گفت: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها نیازمند حمایت مدیران استان، به‌ویژه تأیید و حمایت نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان است.

وی افزود: هم‌چنین در راستای جشنواره تابستان کرمان، با رایزنی‌هایی که با مسئولان کشوری داشتیم، هتل‌های پارس و جهانگردی تخفیف 30 تا 50 درصد و هواپیمایی ماهان نیز تخفیف 30 درصدی برای تورهایی که با آژانس‌های مسافرتی به کرمان سفر می‌کنند، لحاظ خواهند کرد.

شهردار کرمان ادامه داد: هم‌چنین در نشست با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، مقرر شد در طول برگزاری جشنواره، صنوفی که در زمینۀ پذیرایی فعال هستند، ازجمله برخی از رستوران‌ها و اماکن پذیرایی، برای گردشگران و مردم تخفیفاتی لحاظ کنند.

عالم‌زاده با بیان این‌که این جشنواره علاوه بر شادابی و نشاطی که در شهر ایجاد می‌کند، می‌تواند در رونق گردشگری شهری نیز کمک کند.

ارسال نظر