توسعۀ گردشگری شهری به کسب‌و‌کارهای مختلف رونق می‌بخشد

توسعۀ گردشگری شهری به کسب‌و‌کارهای مختلف رونق می‌بخشد

دبیر ستاد گردشگری شهرداری کرمان گفت: تعریف کردن رویدادهای مختلف در شهر کرمان ضروری است

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمد جهانشاهی در نشست خبری که با حضور شهردار کرمان که به‌منظور تشریح برنامه‌های جشنوارۀ تابستان کرمان «20 تا 20» برگزار شد، با بیان این‌که تعریف کردن رویدادها، یکی از نیازهایی است که باید پیش از این اتفاق می‌افتاد، گفت: با توجه به این‌که استان کرمان ظرفیت‌های زیادی در حوزۀ گردشگری دارد، عدم برپایی رویدادهایی در کرمان و عدم ثبت رویدادهای مربوط به کرمان در تقویم ملی، یکی از خلاء‌های این حوزه محسوب می‌شود.

وی افزود: براساس مطالعات، پیش‌بینی می‌شود هر گردشگر داخلی 80 تا 100 هزار تومان و هر گردشگر خارجی 50 دلار برای شهر کرمان آورده داشته باشد که 35 درصد این مبلغ را در حوزۀ اقامت، 30 درصد در حوزۀ پذیرایی، 20 درصد در حوزۀ ترانسفر و 15 درصد در حوزۀ سوغات و صنایع دستی هزینه می‌کنند.

دبیر ستاد گردشگری شهرداری کرمان با بیان این‌که حضور گردشگر به کسب‌وکارهای مختلف رونق می‌بخشد، گفت: شهرداری کرمان با توجه به ابزارهای قدرتمندی که در اختیار دارد، در چارچوب سیاست‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به‌عنوان دستگاه متولی حوزۀ گردشگری، خیلی خوب می‌تواند بستر مناسبی برای توسعۀ گردشگری شهری ایجاد کند.

جهانشاهی افزود: اگر یک شهر و منطقه بخواهد پیشرفت کند، باید در مسیر هم‌افزایی گام‌های جدی بردارد؛ بنابراین، برای رونق گردشگری در شهر و استان کرمان، هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مربوط ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که آیندۀ گردشگری شهر کرمان، به سمت توسعۀ گردشگری شهری خواهد رفت، گفت: تلاش ما بر این است بدون دخالت در وظایف دستگاه متولی حوزۀ گردشگری، به این هدف مهم که همان توسعۀ گردشگری شهری است، سرعت ببخشیم.

 محمدرضا احمدی

ارسال نظر