یکی از رسالت‌های اصلی شهرداری پرداختن به موضوعات فرهنگی اجتماعی است

یکی از رسالت‌های اصلی شهرداری پرداختن به موضوعات فرهنگی اجتماعی است

شهردار کرمان گفت: پرداختن به موضوعات فرهنگی اجتماعی، یکی از رسالت‌های اصلی شهرداری‌هاست

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست خبری که به‌منظور تشریح جشنوارۀ تابستان کرمان با عنوان «20-20» برگزار شد، با اشاره به اقدامات شهرداری‌ها در حوزه‌های خدمات شهری و عمران شهری گفت: حوزۀ فرهنگی اجتماعی نیز یکی از رسالت‌های عمدۀ شهرداری‌هاست که پرداختن به آن به رویکرد شهردار بستگی دارد.

وی با بیان این‌که در حوزۀ فرهنگی اجتماعی، فعالیت‌های زیرساختی در دستور کار قرار دارد، گفت: ازجمله این زیرساخت‌ها که در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در حال پیگیری است، تشکیل شوراهای اجتماعی محله و شبکه شهروندی است.

شهردار کرمان افزود: علاوه بر اقدامات زیرساختی در حوزۀ فرهنگی اجتماعی، از این جهت که مردم شهر نیاز به نشاط و شادابی دارد؛ این حوزه در تدارک برنامه‌های فرهنگی، هنری و تفریحی است که جشنوارۀ «نوبهار کرمان» از آن جمله بود.

عالم‌زاده با اشاره به برگزاری جشنوارۀ تابستان کرمان با عنوان «20 تا 20» گفت: در تابستان نیز ابتدا قرار بود جشنواره‌‌ای شبیه به «نوبهار کرمان» برگزار کنیم، اما در حین برنامه‌ریزی، تلاش کردیم این جشنواره را به‌عنوان یک رویداد در حوزۀ گردشگری ببینیم تا سال‌های آتی هم تکرار شود و مجموعۀ گردشگری کرمان نیز از این فضا بهره ببرند.

وی افزود: حوزۀ گردشگری به‌عنوان یک حوزۀ فرابخشی، دستگاه متولی خودش را دارد و شهرداری در این زمینه تسهیل‌کننده است، اما با توجه به رسالت شهرداری در زمینۀ اقتصاد پایدار شهری، گردشگری شهری یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای تحقق این مهم است.

شهردار کرمان ادامه داد: گردشگری شهری به مردم و شهرداری‌ها کمک می‌کند و موجب رونق اقتصادی می‌شود؛ ضمن این‌که علاوه بر برخورداری تمام کسبه از این ظرفیت، حوزۀ سرمایه‌گذاری را نیز در شهر فعال می‌کند.

 

تخفیف‌های قابل توجه برای گردشگرانی که به کرمان سفر کنند

عالم‌زاده با بیان این‌که برای برگزاری جشنوارۀ تابستان کرمان «20 تا 20» و رونق گردشگری با برگزاری این رویداد گفت: در این زمینه تلاش کردیم که از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کنیم که طی جلسه با هتل‌داران، مقرر شد در مدت برگزاری جشنواره از 20 تیرماه تا 20 مردادماه، برای مسافران و گردشگران 50 درصد تخفیف در نظر بگیرند.

وی افزود: در مدت برگزاری جشنواره، هواپیمایی ماهان نیز برای افرادی که از طریق تورهای آژانس‌های مسافرتی به کرمان سفر می‌کنند، در تهیۀ بلیت هواپیما 30 درصد تخفیف در نظر گرفته است.

شهردار کرمان ادامه داد: هم‌چنین در نشست با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، مقرر شد صنوفی که در زمینۀ پذیرایی فعال هستند، ازجمله رستوران‌ها، در طول برگزاری جشنواره تخفیف‌هایی لحاظ کنند.

عالم‌زاده با بیان این‌که 37 درصد از گردشگران دنیا به‌دنبال استفاده از برنامه‌های فرهنگی مختلف هستند، گفت: با برگزاری جشنواره تابستان کرمان می‌توانیم انگیزه ایجاد کنیم تا گردشگران برای استفاده از برنامه‌های متفاوت به کرمان سفر کنند.

شهردار کرمان هم‌چنین به دیگر اقدامات شهری برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: ایجاد فضاهای شهری مناسب می‌تواند موجب جذب گردشگر شود که در این راستا به‌دنبال ساخت پارک گردشگری در کرمان هستیم که پارکی متفاوت در جنوب‌شرق کشور خواهد بود.

عالم‌زاده از شروعِ ساخت پارک گردشگری تا دوماه آینده خبر داد و گفت: میدان‌های توحید (ارگ) و شورا نیز پیاده‌راه می‌شود تا با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تفریحی، جاذب سفر و گردشگر باشند.

وی افزود: بازآفرینی فضاهای شهری نیز به‌عنوان پروژه‌های محرک در حوزۀ گردشگری، به جذب گردشگر کمک خواهد کرد.

شهردار کرمان ادامه داد: قطعاً حوزۀ گردشگری به‌عنوان یک رکن می‌تواند موجب توسعه پایدار شهر شود.

 

جشنواره تابستان کرمان، نقطه شروع حرکت به سمت شهر دوست‌دار کودک

عالم‌زاده هم‌چنین به اختصاص برخی از برنامه‌های جشنواره تابستان کرمان به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: شهرها باید به سمت شهر دوست‌دار کودک بروند که اختصاص یک دهه از برنامه‌های جشنواره تابستان به کودکان و نوجوانان، نقطۀ شروع اقداماتی است که باید در زمینۀ شهر دوست‌دار کودک انجام دهیم.

شهردار کرمان در این نشست خبری از معاون امور عمرانی استاندار و مدیران دستگاه‌های مختلفی که در برگزاری جشنواره تابستان کرمان در کنار شهرداری کرمان هستند، تشکر کرد.  

محمدرضا احمدی

ارسال نظر